Google празнува 15 години с лого игра

Google празнува 15 години с лого игра

Логото на Google, най-голямата интернет търсачка днес е истинска забава. Освен, че е променено чисто визуално, днешното лого е и развлекателно. Google призовава потребителите си да се позабавляват по случай рождения й ден с игра. Тя е много лесна – трябва да съберете колкото се може повече бонбони, целейки люлееща се звездичка.

Google е основана през 1998 г. от американците Лари Пейдж и Сергей Брин, докато са студенти в Станфордския университет и се опитват да измислят ефикасен алгоритъм за търсене на уеб страници по ключова дума.

Оттогава Google продължава да се разраства непрекъснато чрез разработване на нови продукти, придобиване и партньорство с други компании. Основните си приходи Google получава от главната услуга, която предлага - Google Търсене – генериране на резултатите от търсене на текст в световната мрежа (търсачка).

Мисията, на базираната в град Маунтин Вю, щат Калифорния компания, е:  „Да организира световната информация и да я направи универсално достъпна и полезна за всеки”. За компанията работят 44 777 души (към юни 2013 г.)

Името на Google представлява игра на думи и произхожда от думата "гугол" (googol), която е математически термин за единица последвана от 100 нули (10100). Днес, поради ежедневната употреба в английския език, думата "google" е добавена в Оксфордския английски речник и означава "използване на търсачката на Google за намиране на информация в интернет".

По случай рождения си ден Google започна поетапното активиране на новия алгоритъм на търсачката си Hummingbird (Колибри). Той има за цел да значително да подобри ефикасността на търсачкат.

Основната функция на Hummingbird се изразява в подбора на резултатите след въвеждане на ключовите думи. Задачата на новия алгоритъм е да се справя с по-дълги и сложни въпроси. Hummingbird ще разчита и на помощта и на базата данни Knowledge Graph на Google. Тя вече разполага с 570 млн. връзки и асоциации между отделните си елементи

Един от главните мотиви за въвеждането на новия алгоритъм е увеличеният брой на гласови търсения. „Все повече потребители диктуват въпросите си чрез своите смартфони, което променя начина на въвеждане на ключовите думи. Hummingbird е отговорът на тази промяна и затова разчита на Knowledge Graph, за да може да разбира контекста на въпросите. Крайната цел на Google е да се провежда естествен разговор между човека и търсачката. За да се достигне до нея обаче, все още има много работа и компанията не се наема с ориентировъчни срокове, кога ще се доближи до нея“, коментира Скот Хъфман, главен инжинер в Google.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ