Маркетинг

Реклама

|

ПР и събития

|

Марка за милиони

Марка за милиони

Марка за милиони

Брандирането е един от най-важните фактори за успеха на стартъпа, но ако се третира неправилно, може да бъде безсмислено. По-лошото е, че лошият дизайн на идентичността може да се окаже неочаквана пречка за цялостния успех на вашия бизнес. Ето как се срещат възвръщаемостта на инвестициите и идентичността на марката, след като знаете как да извлечете максимална стойност от усилията си.

Определяне на вашата идентичност 

Идентичността на вашата марка включва всички ваши визуални елементи. Например, когато избирате цветове, това е нещо повече от въпрос на това какво харесвате — въпреки че личните предпочитания могат да бъдат фактор, тъй като също така е важно да харесвате марката си. 

Психологията на цвета е добра отправна точка. По-вероятно е определени нюанси да се харесат на определени демографски групи, така че не бихте искали да изберете нещо, което да отблъсква вашата аудитория. Не подценявайте значението на изследването на желаната от вас демографска група, преди да решите въпросите за дизайна.

Идентичността на вашата марка включва вашето лого, вашето ръководство за стил — цветове, шрифтове, графики, стилове и т.н. — всякакви графики, начинът, по който предоставяте визуална информация, и способността ви да предоставяте яснота във всички усилия за брандиране.

Развитие на вашата идентичност 

В интерес на стартирането на вашата компания може да се изкушите да имате повече от един дизайнер на борда, всеки да изработва опции според вашето резюме. Но според моя опит, пише Захир Додия в статия за Еntrepreneur, това спира растежа на идентичността на марката като цяло. 

Клиентите са умни и могат да надушат фалшификат на една миля разстояние. Ето защо е по-важно от всякога вашата идентичност да съответства на основните ви ценности от самото начало. Почти 90% от потребителите преценяват автентичността, когато решават какви марки да подкрепят, така че трябва да има последователност между това, което казвате във визуалните си елементи, и това, което всъщност правите.

Изберете простотата в дизайна на логото. Уверете се, че изглежда добре в черно и бяло, на различен фон и в различни итерации. В каква опаковка на продукта може да се наложи да бъде включен? Какви форми на реклама бихте могли да използвате по-късно? И се уверете, че това е мащабируем векторен формат. И не се привързвайте прекалено към маркетингови стратегии или съдържание, което не се вписва във вашия външен вид.

След като визията е готова за работа, моят съвет е да избягвате да я разливате наведнъж. Постоянният поток от марково съдържание е по-добър за изграждане на устойчив маркетинг, отколкото прилив на съдържание, което в крайна сметка ще бъде зашеметяващо и в крайна сметка ще отблъсне вашата целева аудитория.

Ако се справите правилно, идентичността на вашата марка в крайна сметка ще донесе истинска стойност на новото ви начинание.

Източник: Захир Додия за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова  

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ