Маркетинг

Реклама

|

ПР и събития

|

Осем тактики за финансиране на вашия онлайн бизнес

Осем тактики за финансиране на вашия онлайн бизнес

Осем тактики за финансиране на вашия онлайн бизнес

Онлайн бизнесите също се сблъскват с проблемите на офлайн бизнесите. Сега едно от най-големите предизвикателства, които вашият бизнес може да има, е финансирането. Независимо дали просто чертаете своя бизнес план или имате 20 000 клиенти, можете да имате проблеми с финансирането на всеки етап от бизнеса си. Възниква въпросът как да идентифицирате правилното решение за финансиране, което отговаря на текущите нужди на вашия бизнес. Ето 8 опции за финансиране на вашия онлайн бизнес в зависимост от етапа на вашия растеж. 

1. Краудфандинг (Групово финансиране)  

Преди 50 години беше почти невъзможно да се проведе кампания за групово финансиране. Но наскоро Statista изчисли, че платформите за краудфандинг в Северна Америка са събрали 74 милиарда долара през 2020 г.

Краудфандинг е вид финансиране, което позволява на хора с интернет връзка от всяко място да инвестират във вашия бизнес. Всичко, което трябва да направите, е да продадете идеята си за иновативен продукт, който може да направи положителна промяна. С краудфандинг можете да разберете какво мислят хората онлайн за вашия бизнес. Така че освен парите, които събирате от кампании, вие получавате и информация за вашия продукт и неговия маркетинг.

Какво печелят инвеститорите за краудфандинг от вашата кампания? Това зависи от вашия тип краудфандинг. Има три често срещани типа, включително:

  • Краудфандинг, базиран на дарения: при този тип краудфандинг инвеститорите вярват толкова много във вашата идея, че са готови да се разделят с парите си без да получат нещо в замяна.
  • Краудфандинг, базиран на награди: при този тип кампания инвеститорите очакват да получат вашия продукт като награда.
  • Краудфандинг, базиран на собствен капитал: в тази кампания за краудфандинг инвеститорите очакват да получат собствен капитал във вашия бизнес. Това е сравнително ново и привлича по-традиционни инвеститори. 

С краудфандинг можете да използвате силата на интернет, за да финансирате вашия бизнес. Peak Design е популярна марка, която използва краудфандинг, за да създаде своите продукти. Някои популярни платформи за краудфандинг включват Indiegogo, Kickstarter, Crowdfunder и др.

Той е най-добър за разрастващ се онлайн бизнес, който се опитва да въведе своя иновативен продукт в масовия поток. 

Плюсове: 

  1. Няма нужда от обезпечение.
  2. Кредитният рейтинг на вашия бизнес няма влияние върху финансирането.
  3. Помага ви да събирате пари бързо в сравнение с други опции.

Минуси: 

  1. Има повече неуспешни кампании за краудфандинг, отколкото успешни, така че вероятността за успех е малка.
  2. Има риск да не получите нищо от кампанията си, ако не успеете да постигнете целта си.

2. Приятели и семейство 

За вашия онлайн бизнес хората, които вярват в теб, могат да покажат тази вяра чрез своите инвестиции. Каква е вашата страхотна бизнес идея? Първо, важно е да кажете на близките си за това ново начинание, с което искате да се заемете. И ако имате нужда от пари, вашите приятели и семейство могат да подкрепят вашия бизнес да расте.

Въпреки това, трябва да се отнасяте към вашите приятели и семейни средства точно като към традиционен инвеститор. Освен това трябва да сте наясно с тяхната инвестиционна структура. Подарък ли е? Заем ли е? Ако е заем, каква е структурата на изплащане?

Тъй като парите могат да разрушат личните взаимоотношения, трябва да сте прозрачни и отговорни с този фонд. Ако развиете бизнеса си успешно, можете дори да насърчите по-силни отношения с приятелите и семейството си.

Това е най-добро за нов бизнес, често без минимален жизнеспособен продукт. 

Плюсове:

  1. Нямате нужда от обезпечение.
  2. Има малко или никаква документация.
  3. Ще запазите вземането на решения във вашия бизнес.

Минуси: 

  1. Средствата може да са недостатъчни, за да отговорят на вашите нужди.

3. Bootstrapping (ситуация, в която предприемач стартира компания с малък капитал)

В повечето случаи първият човек, който трябва да инвестира във вашия бизнес, сте вие. В крайна сметка идеята започва от вас. Трябва да вложите парите си там, където е вашият бизнес план.

Следователно можете да започнете да спестявате, след като започнете да усъвършенствате своята бизнес идея. Bootstrapping вероятно ще ви помогне да помислите върху вашата бизнес идея. Нека си го кажем, да поставите всичките си спестявания на карта е предизвикателна задача.

Известен пример за bootstrapping е MailChimp. Маркетинговата компания е основана през 2001 г. от Бен Честен и Дан Курзиус и е 100% собственост на основателите си. Въпреки това, Intuit закупи компанията на стойност 12 милиарда долара през 2021 г.

Това е най-добро за нов бизнес, който се опитва да създаде минимално жизнеспособен продукт. 

Плюсове: 

  1. Вие притежавате 100% собственост върху вашия бизнес.
  2. Поставянето на парите ви на линия може да бъде допълнителна мотивация.

Минуси: 

  1. Вашите спестявания обикновено няма да са достатъчни, за да постигнете целите си.
  2. В зависимост от вашите пари само може да забавите растежа на бизнеса.

4. Финансиране на инвентара 

Ако финансирате бизнес с електронна търговия, инвентаризацията може да бъде едно от значителните ви предизвикателства. Какво се случва, когато търсенето е по-голямо от инвентара ви?

Има много причини за скокове в търсенето на вашия продукт. Понякога това може да се дължи на период от годината като празничните дни по Коледа и Нова година.

В друг случай, скок в търсенето може да се дължи на вашите маркетингови кампании. Например, ако известна личност представя вашия продукт в публикация в социалните медии, това може да накара феновете им да закупят продукта ви в стотици или хиляди бройки.

Като предприемач това е ситуация, която искате. Но ако нямате инвентар, може да стане доста неприятно за вас. Финансирането на запасите може да бъде в две форми: заем за инвентар и кредитна линия за инвентар. 

Заемът за инвентар е сума за закупуване или производство на инвентар като ще плащате лихва върху сумата пари. За да получи финансиране за инвентар, вашият кредитор ще изисква текущия ви инвентар като ваше обезпечение. Тази опция за финансиране гарантира, че можете да отговорите на изискванията на клиентите си, когато инвентарът ви е недостатъчен.

От друга страна, кредитната линия за инвентар прави сумата достъпна за вашия бизнес. С тази опция трябва да плащате само лихва върху сумата, която използвате.

Това е най-добро за фирми за електронна търговия с непостоянно търсене. 

Плюсове: 

  1. Помага ви да се подготвите за пиковите сезони.
  2. Финансирането на инвентара е по-достъпно от другите заеми.
  3. Използването на текущия ви инвентар като обезпечение намалява значението на кредитния рейтинг на вашия бизнес.

Минуси: 

  1. Кредиторът може да поиска да заплатите посещение на място за проверка на инвентара.
  2. Може да се наложи да плащате по-висок лихвен процент за заем за инвентар.

5. Заеми за администриране на малък бизнес (SBA) 

Дори ако получавате заем за вашия онлайн бизнес, трябва да го получите от правилния кредитор. Това става още по-добре, ако правителството се включи в този процес. Администрацията на малкия бизнес (SBA) гарантира заеми за малкия бизнес в Съединените щати. Това участие прави процеса на финансиране печеливш и за двете страни. Кредиторите могат да намерят правилния бизнес и обратното.

За да получите заем SBA, трябва да посетите страницата заеми на SBA, за да намерите заем, който отговаря на вашите нужди. След това можете да използвате съвпадението на кредитора, за да намерите подходящ кредитор във вашия район.

След като намерите местен кредитор, можете да кандидатствате за своя заем. Ако отговаряте на условията, заемодателят ще предостави заема и ще ви помогне да го управлявате. Като цяло можете да вземете заем от $500 до $5 милиона чрез заеми от SBA.

Друго предимство, което можете да спечелите от SBA, са експортните заеми. Тъй като сега е обичайно онлайн бизнесът да обслужва клиенти в различни страни, може да се нуждаете от експортни заеми за вашите операции. Отново, SBA прави този заем по-лесен за получаване. Въпреки това, трябва да получите финансовите си записи, за да увеличите шансовете си за получаване на заеми от SBA.

Това е най-добро за малки предприятия, които намират за предизвикателство да получат финансиране от финансови кредитори. 

Плюсове:

  1. Кредиторите имат по-облекчени изисквания, тъй като SBA гарантира заемите.
  2. SBA заемите могат да имат по-дълги периоди на погасяване от традиционните заеми.

Минуси: 

  1. Изисква много документи.
  2. Процесът на одобрение на заема може да е бавен.

6. Бизнес кредитна линия 

Бизнесът също има разходи всеки ден. И така, как да се справите с тези разходи, когато няма пари? Бизнес кредитната линия може да бъде спешен фонд за посрещане на спешни нужди във вашия бизнес. Това е сума, която вашият кредитор предоставя за вашия бизнес. Можете да използвате този фонд за посрещане на нужди като инвентар, фактури, режийни и много други разходи по време на вашите операции. С бизнес кредитна линия плащате само лихва върху сумата, която харчите.

Освен това има два вида бизнес кредитни линии: обезпечена кредитна линия и необезпечена кредитна линия.

Обезпечената кредитна линия изисква да представите обезпечение. Този вид кредитиране поставя малък риск върху кредитора и следователно идва с по-ниски лихвени проценти.

От друга страна, необезпечената кредитна линия не изисква обезпечение. Следователно изискванията са строги. Трябва да имате стабилни финансови записи, добър бизнес кредитен рейтинг и опит в генерирането на приходи. Освен това ще плащате по-висок лихвен процент от обезпечената опция.

Това е най-добро за малки предприятия с проблеми с паричния поток. 

Плюсове:

  1. Помага за подобряване на паричния поток по време на период на ниски продажби.
  2. Плащате лихва само върху това, което използвате.
  3. Това може да ви помогне да подобрите кредитния рейтинг на вашия бизнес, когато изплащате своевременно.

Минуси: 

  1. Трудно е да се получи.
  2. Можете да вземете само малка сума в сравнение с традиционния заем.

7. Безвъзмездни средства 

От време на време публични и частни субекти заделят конкретни суми, за да помогнат на бизнеса на различни места. Безвъзмездните средства са подаръци за бизнеса, който ги печели. В повечето случаи безвъзмездните средства подкрепят различни каузи. Например, може да бъде за малцинства като чернокожите или иновации като зелени инициативи.

Освен това може да е за определени места. Така че повечето безвъзмездни средства имат строги изисквания, преди да кандидатствате. За щастие тази информация е лесно достъпна онлайн. Освен това можете да намерите много възможности за безвъзмездни средства онлайн. За да си дадете най-добрия шанс, трябва да посочите иновативните идеи, които вашият бизнес изпълнява. Тъй като безвъзмездните средства са по същество безплатни пари, очаквайте тежка конкуренция, когато кандидатствате за тях. Днес един от най-популярните субсидии за малък бизнес е субсидията за малък бизнес на FedEx.

Това е най-добро за малък и среден бизнес. 

Плюсове:

  1. Вашият бизнес кредитен рейтинг не е от значение за вашата кандидатура за безвъзмездна помощ.
  2. Няма погасяване или лихва.

Минуси: 

  1. Тъй като има много кандидати, конкуренцията е тежка.
  2. Процесът на кандидатстване е труден.
  3. Може да се наложи да обясните как ще използвате субсидията.

8. Рисков капитал/частен капитал 

Докато се квалифицирате за получаване на рисков капитал, трябва да сте постигнали някои важни етапи във вашия бизнес. Освен ако баща ви не е рисков капиталист, шансовете ви да си осигурите рисков капитал като нов бизнес са ниски. И дори в този случай вашата бизнес идея трябва да бъде много печеливша.

С рисков капитал можете да получите финансиране от стотици хиляди до милиони долари. Въпреки това, рисковите капиталисти (VC) ще притежават собствен капитал във вашия бизнес в резултат на това финансиране. Следователно те ще имат думата при вземането на критични бизнес решения.

Ако искате да получите рисков капитал, трябва да намерите фонд, който инвестира във вашата индустрия, тъй като повечето венчърни капитали инвестират в конкретни индустрии. Освен това трябва да намерите някой, който може да ви запознае с рисков капиталист. 

Друг жизненоважен аспект за получаване на този фонд е да оцените бизнеса си. В крайна сметка не искате да подценявате годините си упорита работа. Така че, намерете експерт-оценител, който да анализира и да даде на вашия бизнес реалистична стойност.

В случай на фондове за частен капитал, инвеститорите обикновено ще получат мажоритарен дял от вашия бизнес. Основната им цел е да доведат бизнеса ви до рентабилност и да го продадат на по-голяма компания или да го изведат публично.

Това е най-добро за средни до големи предприятия, които искат да преминат към следващия етап. В случай на частен капитал, борещи се компании с огромен потенциал.

Плюсове: 

  1. Той осигурява огромни средства за вашите бизнес операции.
  2. Рисковият капиталист иска вашият бизнес да расте, за да могат да правят печалби.

Минуси: 

  1. Фирма за рисков капитал ще участва във вземането на критични решения за вашия бизнес.
  2. Процесът на кандидатстване е дълъг и скъп.
  3. Съвети за подготовка на вашия онлайн бизнес за финансиране

Когато инвеститорите инвестират във вашия онлайн бизнес, те също така инвестират във вас и вашата способност да реализирате тези идеи.

Ето четири съвета, които да имате предвид:

Подгответе своя бизнес план - Бизнес планът предоставя обобщение на това какво представлява вашият бизнес. Това също така доказва, че разбирате аспекти на вашия бизнес. Няколко жизненоважна информация, която да включите във вашия бизнес план, са:

  • Резюме
  • Анализ на пазара
  • SWOT (силни, слаби страни, възможности и заплахи) анализ
  • Настояща и бъдеща клиентска база
  • Уникално предложение за продажба
  • Ключов персонал и тяхното ниво на опит

С тази информация потенциалният инвеститор ще разбере вашия бизнес и ще открие възможностите за печалба.

Свържете се с успешни онлайн предприемачи - Можете да имате отлична идея, но без правилните хора бизнесът ви ще се провали. Във вашия онлайн бизнес трябва да се свържете с други успешни предприемачи и да се възползвате от вашите връзки. Затова трябва да мислите за всичките си връзки и да ги цените.

Уверете се, че имате добър личен/бизнес кредитен рейтинг - Преди хората да могат да ви поверят парите, те трябва да знаят историята ви с парите. Ако имате лош личен кредитен рейтинг, ще се борите да получите заеми за малък бизнес в началото на вашия бизнес. И ако имате лош кредитен рейтинг на бизнеса след няколко години на управление на вашия онлайн бизнес, ще ви е трудно да получите заеми във важни периоди. Следователно трябва да започнете да се грижите за финансите си много преди да стартирате бизнеса си.

Ефективно на пазара на вашия бизнес - Често бизнесът подценява ролята на маркетинга на своите бизнес идеи. Много хора погрешно смятат, че страхотните идеи ще се продадат сами. Но в действителност това никога не се случва. Трябва да създадете професионален уебсайт, презентация и други документи, които да представите на потенциални инвеститори. След това, като предприемач, който вярва в една идея, трябва да можете да я продадете на инвеститори.

Получаването на средства за вашия онлайн бизнес не е лесна задача. Защото инвеститорите искат да избегнат да влагат парите си в бизнес, обречен на провал. Тежката работа във вашия процес на финансиране е да убедите инвеститорите, че вашият бизнес има висок шанс за успех и рентабилност. След това можете да проучите подходящата опция за финансиране за текущите ви бизнес нужди. 

Източник: Даяна Форд за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова   

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ