Неочакваният ренесанс на външната реклама

Неочакваният ренесанс на външната реклама

Инфлацията удря силно търговците, като разходите за излъчване и цифрови медии са се увеличили с 31,2% спрямо нивата преди пандемията. Това е най-големият скок от две десетилетия, показва анализът на Warc за глобалните тенденции в рекламата от август 2022 г. В резултат на това марките все повече отделят по-голяма част от маркетинговия си бюджет за външна реклама, позната в професионалните среди и като outdoor реклама. 

В тези предизвикателни времена тя остава забележително рентабилна и осигурява добра възвръщаемост на инвестициите, според Асоциацията за външна реклама на Америка (OAAA). Въпреки това, докато външната реклама изглежда достатъчно ясна, грешките в стратегията могат да бъдат скъпи.

Ето петте основни грешки, за които трябва да внимавате и как да ги избегнете. 

Грешка №1: Стартиране на тестова кампания в топ 5 DMA (медиен пазар)

Повечето големи марки са базирани в големите градове. Така че има смисъл те да искат да започнат в собствения си двор. Това обаче е скъпа грешка. Големите медийни пазари изискват 20 пъти повече бюджет, за да постигнат същото ниво на проникване като по-малък пазар. С тестовите бюджети търговците често правят грешката да разпределят първоначалните бюджети на пазари с високи разходи.

Например, онлайн платформа за закупуване на външна реклама показва, че кампания от начално ниво в Ню Йорк би била инвестиция от $420 000, докато подобни нива на проникване на пазари като Ню Орлиънс, Тълса или Нешвил биха били $15 000 - $18 000. Повечето марки с клиенти в цялата страна трябва да се възползват от пазарите с по-ниски разходи, за да измерят правилно въздействието на своята външна реклама.

Грешка №2: Проследяване на грешни показатели за кампания 

Повечето смятат, че външната реклама е канал за изграждане на марка и, разбира се, това е така. Това обаче е много повече. Що се отнася до съвременния OOH, би било грешка да се игнорират други ключови показатели, от които рекламодателите могат да се възползват. Те включват:

  • Увеличаване на трафика на уебсайта и събития за онлайн реализация
  • Увеличения на CTR (честота на кликване) при дигитална реклама
  • Увеличение на изтеглянията на мобилни приложения
  • Увеличения на продажбите чрез анализ на причинно-следствената връзка

Когато потребителят е бил изложен на външна реклама, той може да предприеме редица положителни действия. Например, потребителите, които гледат билборд от автомобила си, е по-вероятно да забележат рекламата, да я прочетат и да реагират благосклонно на нея. Въпреки това, тези показатели често се пренебрегват, защото търговците не гледат правилните показатели.

Грешка №3: ​​Загуба на по-ниски разходи за инвентар

Една от най-добрите характеристики на външната реклама е колко формати могат да се използват и откъде. Мислете извън кутията (или билборд) и хвърлете широка мрежа за наличен инвентар, когато планирате кампания – това включва работа извън големите доставчици. Например, има погрешно схващане, че няколко компании притежават по-голямата част от пространството за външна реклама. Всъщност има хиляди собственици на медии в САЩ и десетки на всеки пазар.

Собствениците на регионални и местни медии представляват приблизително 50% от инвентара, така че ако не обмисляте техния инвентар, вие наистина играете само с половин тесте карти. Това води до половината (или по-малко) от наличния избор, от който да избирате! И тъй като цените между собствениците на медия варират значително, може да загубите от грабването на билборд на 60% по-ниска цена от подобен, принадлежащ на друг собственик.

Грешка №4: Пренебрегване на данни от първа ръка в планирането 

Данните от първа ръка имат много предимства за рекламодателите, включително надеждност, история на покупките, активност на уебсайта, ангажираност по имейл, взаимодействия при продажби, обратна връзка, информация за връщания и нива на наличност. Повечето компании разполагат с някои (или всички) анализи на Google, CRM данни, MMA и маркетингови данни за ефективност с географски компоненти.

Наслагването на тези данни разкрива възможности на пазарите в цялата страна. Например, къде CTR (честота на кликване) са най-високи? Индексирането на CTR по пазари може да идентифицира местоположенията с най-силна принадлежност към даден продукт. Оттам маркетолозите могат да ги сравняват с местните CPM (цена на хиляда, бел. ред.) във външната реклама, за да идентифицират специфични за марката възможности, които се възползват максимално от външната реклама.

Грешка №5: Избор между традиционна и програматик външна реклама

По-голямата част от местата за външна реклама са традиционни, което означава, че изискват физически печат и инсталиране на рекламни послания. Така че само включването на дигитални местоположения ограничава обхвата на марката. От друга страна, ограничаването на кампания до традиционните методи изключва и куп потенциално страхотни местоположения.

В идеалния случай маркетолозите трябва да съчетаят дигитална и традиционна външна реклама, като използват програматик външна реклама, за да проникват на пазара през най-контекстуално релевантните дни и часове на марката. Тази практика дава най-силни резултати, защото помага за преодоляване на демографското цифрово разделение и засилва ефективността на кампанията.

Марките държат рекламодателите по-отговорни за своите бюджети и за постигане на резултати от всякога. Външната реклама е мощен канал за ефективност, който може да помогне на търговците да подобрят другите си формати, като същевременно достигат до потребителите по нови, свежи начини. Все пак грешки като тези по-горе могат да спрат резултатите и да потопят една иначе обещаваща кампания. Имайте предвид тези най-добри практики и външната реклама бързо ще се превърне в инструмент във вашия рекламен инструментариум. 

Източник: Мат О'Конър за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                              

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
След повече от десетилетие: NASA загуби връзка с орбиталния апарат на Марс Maven
Парламентът прие на първо четене удължителният бюджет за 2026 година
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
МАЕ: Глобалното търсене на въглища достигна рекордно високо ниво тази година, очаква се спад до 2030 г.
Норвегия ще взривява собствени мостове в случай на военен конфликт
Рекорд: Испания отчете близо 100 млн. туристи през 2025 г. и дебне конкуренцията