5 негласни правила, които трябва да знаете преди да стартирате рекламна агенция

5 негласни правила, които трябва да знаете преди да стартирате рекламна агенция

5 негласни правила, които трябва да знаете преди да стартирате рекламна агенция

Не е тайна, че рекламният пазар процъфтява. Прогнозата е глобалните разходи за реклама да се увеличат с 58 милиарда долара през 2022 г., нараствайки до 781 млрд. долара от 723 млрд. долара през 2021 г., и бизнеси от всякакъв вид се борят за внимание на онлайн пазара. Но какви са негласните правила, с които вашата нововъзникваща агенция трябва да е наясно, когато започвате?

1. Мислете на дребно

Колко пъти са ви казвали "мислете мащабно", "мечтайте мащабно" или "погледнете по-голямата картина?" В случай на медийна агенция може би е по-добре да се противопоставите на този съвет и вместо това да мислите на дребно.

Под "мислене на дребно" имаме предвид идентифициране на ъгъл на пазара, от който наистина можете да се възползвате максимално. Помислете за собствения си произход. В кои индустрии имате пряк опит? Кои маркетингови техники сте усвоили – традиционни медии ли са, плащане на клик или SEO? Какви са най-силните ви страни според вашите предишни клиенти, колеги или работодатели? 

Поставете се на мястото на вашите клиенти. Кое мислите, че предпочитат: агенция, която твърди, че прави всичко, или малка агенция, насочена към конкретни области и цели?

Моята първа агенция беше фокусирана изключително върху традиционните медии в началото, а след това се разрасна, за да добави цифрови и социални възможности, пише Матю Нън в статия за Entrepreneur. След като развихме солидна клиентска база, нашата агенция установи, че най-добрият начин за разширяване е първо да изградим силна връзка с нашите клиенти и след това да предоставим повече услуги, свързани с техните нужди.

2. Демонстрирайте своите способности 

Най-добрата реклама за вашия бизнес е самият ви бизнес, особено в дигиталното пространство. По принцип трябва да дадете пример, демонстрирайки какво точно можете да направите и защо сте най-добрият вариант за вашите клиенти.

Не казвайте просто на потенциалните си клиенти какво можете да направите за тях – покажете им го. 

Открих, че препоръките на клиентите и казусите за най-добрата работа на нашата агенция са страхотни инструменти за продажба при превръщането на потенциални клиенти в пълноценни клиенти, пише авторът на статията. Разбира се, тези препоръки трябва да дойдат отнякъде - по-рано предлагах безплатни тестове със съгласието да публикувам препоръки и проучвания, което ми даде солидна основа, която мога да използвам, за да привличам нови клиенти. Този метод на "показване", а не на "разказване", е нашият най-голям източник на реализация и също така демонстрира нашия опит по красив начин.

3. Бъдете избирателни, поне в началото 

Мислейки за малкото, вие развивате истинска област на експертиза - пазарна ниша, която можете да направите своя собствена. За съжаление, това означава, че вашата новосъздадена медийна агенция няма да е за всеки. Няма да угодите на всичките си потенциални клиенти и ще се разкъсате, ако се опитате да го направите.

Така че, бъдете избирателни. В началото на пътя за развитие на вашата агенция намерете клиентите, които са най-подходящи за вашата организация и за вашия набор от умения. Лично установих, че насочването към малки и средни фирми за търговия на дребно е много ефективно. Това се дължи на техния непрекъснат маркетингов подход и последователните им промоционални усилия и бюджети.

Не се страхувайте да кажете "Не" на клиенти, на които смятате, че може да не сте в състояние да помогнете правилно, или да избягвате клиенти с цели, които не сте сигурни, че можете да постигнете. Като прекалявате, вие само ще съберете отрицателни отзиви, които ще навредят на вашия бизнес. Също така е от решаващо значение да проверите кредитната история на бъдещия клиент, а добър клиент е този, който харчи редовно и плаща сметките си навреме.

Разбира се, това е по-лесно да се каже, отколкото да се направи. Вълнуващо е, когато откриете нова перспектива, особено топла връзка, и може да почувствате нежелание да се откажете от този бизнес. Само не забравяйте, че растежът трябва да бъде стабилен и устойчив. Не искате да наемате персонал за конкретен проект, само за да откриете, че по-късно нямате нужда от този персонал.

4. Идентифицирайте специфични нужди за наемане с фокус върху бизнес идентичността 

За да развиете бизнеса си, трябва да наемете по устойчив начин. След като започнете да разбирате възможностите си, можете да определите къде имате нужда от конкретна помощ и съдействие.

Вашата фирмена култура винаги трябва да е на първо място. Насърчавайте силна бизнес идентичност в ядрото на вашия екип и след това се уверете, че всички служители са готови и желаят да се ангажират с това. Вашата култура трябва да резонира с вашите перспективи, което означава, че трябва да резонира и с вашия персонал.

Пандемията от Covid-19 удари силно набирането на персонал и беше изключително трудно да се намерят и задържат квалифицирани служители. Имайки предвид това, не се страхувайте да наемете отдалечен персонал, но не забравяйте активно да управлявате тези наемания, вместо да ги оставяте на произвола на техните собствени устройства.

5. Бъдете добри в новия бизнес 

Без значение дали започвате дигитална агенция или по-традиционна агенция, намирането на нови бизнес възможности и преобразуването им ще бъде от решаващо значение. Някои собственици на агенции може да се оплакват от лошия си късмет, когато става въпрос за намиране на потенциални клиенти и перспективи, от които се нуждаят, за да се развиват. 

Насочете се към подобрения в процеса на придобиване. Един от начините да направите това е да създадете отлични взаимоотношения със съществуващите си клиенти, така че тези клиенти да действат като фар за бъдещи перспективи. Все пак ще трябва да протегнете ръка и да намерите тези перспективи на пазара, така че усъвършенствайте уменията си за директен, изходящ маркетинг, докато развивате агенцията си.

Стартирането на вашата агенция може да бъде трудно. Въпреки това, като стесните параметрите си, за да се съсредоточите върху силните си страни, докато изграждате списъка си с клиенти, поддържате силна бизнес култура и като подкрепяте както съществуващи, така и бъдещи клиенти, можете да започнете да изграждате силно присъствие на пазара. Ключът към успеха, докато изграждате присъствието си на пазара, е да станете предпочитана агенция във вашата ниша. Това е вашата цел. 

Източник: Матю Нън, управляващ директор и собственик на Nunn Media, най-голямата медийна агенция в Австралия, и собственик на Alley Group, дигитална агенция на годината в Австралия, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова               

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ