Как да бъдем по-ефективни на работното си място

Как да бъдем по-ефективни на работното си място

Новите служители правят всичко възможно, за да се представят добре на своето работно място. Те пристигат първи, тръгват си последни, обличат се консервативно и никога не влизат в социалните мрежи от офиса.

С течение на времето обаче това се променя. Служителят навлиза в зоната на комфорта и сваля гарда. И на вас ли ви се е случвало? Започвате да пропускате крайните срокове, мъглявите статуси в социалната мрежа стават все по-често срещани, а оправданията защо не сте толкова продуктивни, колкото преди, зачестяват. 

Какво се случва? Просто е - забравяме основните принципи на работа. Ето как да се върнем в правилните релси:

1. Престанете да се оправдавате

Вашият шеф не се интересува от оправдания, без значение колко искрени са. Каквото и да му говорите, той ще чува единствено следното – не използвате времето си достатъчно ефективно.

Ето как може да го впечатлите: правете това, което казва. Когато имате дадена задача, не го карайте да ви припомня за нея, не искайте удължение на крайния срок. Ако имате въпроси, задайте ги преди това. Ако се нуждаете от помощ, помолете вашите колеги. Вършете качествена работа и навреме. Така много скоро ще бъдете натоварени с още отговорности и ще получите своето заслужено повишение.

2. Идвайте навреме

Не, закъсняването не е толкова чаровно, колкото си мислите. Ако наистина искате да впечатлите екипа, в който работите, както и вашият шеф, идвайте навреме. Най-добре дори по-рано.

3. Отговаряйте на имейлите

Нямате оправдание да не отговаряте на даден имейл повече от ден-два. В противен случай просто ще загубите уважението на своите колеги.

Не знаете отговора? Това не е оправдание да не давате каквито и да било признаци на живот. 

Разбира се, не е нужно да отговаряйте на имейла на мига, в който пристигне във вашата поща. Това определено не е ефективен начин за работа. Когато игнорирате писмото обаче, на практика казвате следното нещо на изпращача: „Ти не си достатъчно важен, за да ти отговоря.“

4. Вършете нещата докрай

Не всеки мениджър знае всички отговори на въпросите, които служителите му отправят. Вместо да ги кара да питат някой друг, шефът просто трябва да направи съответната справка. Всеки път, когато отговаря, той показва, че може да му се има доверие.

Разбира се, това не важи само за отговарянето на въпроси. Ако кажете на свой колега, че ще проверите неговия доклад, след което две седмици по-късно той трябва да ви припомня за това, ще загубите неговото уважение и доверие. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО
САЩ призовават съюзниците от НАТО да спрат да купуват руска енергия
Резултатите от конкурса "Мениджър на годината 2025" бяха представени пред Обществения съвет. Победителят става ясен тази вечер