Тайната на високо ангажираните служители
С нарастващата корпоративна култура данните за служителската ангажираност в един от най-населените развиващи се пазари, Индия, са все по-тревожни. Изследване на Gallup сочи, че днес ангажираността на служителите е по-голямо предизвикателство от когато и да било – едва 10% от работещите смятат себе си за ангажирани, а 30% казват, че са активно неангажирани. Затова фокусът на експертите по човешки ресурси върху този фактор е особено належащ.
Необходимостта от ангажиране на служителите е безспорна. Но въпросът е дали наистина можем да ги ангажираме? Какъвто и да е отговорът, не бива да пестим ресурси за постигането на позитивен резултат.
Що е то ангажираност?
В голяма степен ангажирани са служителите, които са щастливи и високо удовлетворени; които вземат активно участие в дейността на компанията; отдадени и заредени с ентусиазъм и страст на работното място. Но съществува ли безотказна формула, която покрива всички гореспоменати аспекти от ангажираността на персонала? Вероятно не; решението се крие в интегрирането на ангажираността в мирко и макро нивата на цялостната фирмена култура.
Стратегическото и внимателно планиране е разликата между добрата и великата компания. Великите организации разбират, че истинският им капитал се крие в тяхната работна сила. Знаят и как да се отнасят към този капитал. Доброто отношение включва вдъхновяване, ценене и даване на свобода. То гарантира, че служителите ви ще бъдат високо ангажирани и ще останат да работят за вас.
Паралелно, един от най-критичните аспекти на ангажираността е компанията да помага на хората си да виждат бъдеще за себе си в нея – това е несравнимо конкурентно предимство!
Служителска ангажираност на макро ниво
Изграждането на позитивна работна среда и на взаимоотношения между организацията и нейните служители в начина, по който организациите могат да интегрират ангажираността на макро ниво. Процесът на ангажиране с цел оптимална продуктивност може да бъде изпълнен чрез удовлетворяване на 4-те ключови потребности на персонала:
1. Физическа: редовни почивки и възможност за презареждане в работно време;
2. Умствена: да се усещат „грабнати” от най-важните задачи;
3. Духовна: да допринасят със смисъл и значимост за работата. Възможности да правят нещата, в които са най-добри или им доставят най-голямо удоволствие, и да се чувстват свързани с визията на компанията.
4. Емоционална: един от най-критичните фактори – да се чувстват оценявани.
Служителска ангажираност на микро ниво
Всяка компания очаква от хората си да обичат своето работно място и смята, че вярата на служителите в нея ще повлияе на начина, по който те третират заинтересованите лица, особено клиентите, които осигуряват жизненоважните стабилност и бизнес растеж.
Необходимо е обаче да подхождате към емоциите на хората си с иновативна ангажираност. Най-важният аспект от този подход е да управлявате негативните и да засилвате позитивните емоции на персонала. Някои примери за такива емоции на работното място са:
Позитивни емоции – въодушевление, бодрост, приветливост, трепет, съчувствие, усещане за сигурност, интерес, страст, изненада, мотивация, чувство за хумор…
Негативни емоции – крещене, депресия, скука, тъга, страх, отвращение, чувство за несигурност, гняв, раздразнение, завист, паника, неприязън…
Стратегически стъпки за интегриране на позитивните и управление на негативните емоции на работното място
1. Вертикален подход
Хората обикновено подражават на по-високо стоящите от тях. Главните мениджъри трябва да започнат от себе си. Водете с пример – той може да бъде позитивен или негативен. Изберете съчувствието, прозрачността и мотивацията пред безразличието, разединението и демотивацията. Топката е в полето на лидерите.
2. Смислена работа
Повечето служители искат повече от заплата. Те искат да вярват, че работата им има смисъл. Хората са по-ангажирани, когато вярват, че трудът им е от значение за успеха на компанията и бива оценяван.
3. Бъдете гъвкави
Осигурете на служителите си свободата да променят графиците и обстановката според нуждите си. Статистиката доказва, че работниците с гъвкави работно време и място са по-продуктивни, спокойни и ангажирани от онези, които трябва да стоят в „кутия” от 9 до 5.
4. Бъдете ментор
Когато един подчинен е неангажиран, неговият ръководител трябва да вземе мерки, да бъде ментор, да бъде състрадателен и да го подкрепя с цел повишаване на ангажираността.
5. Ясни цели и отговорности
Разясняването на целите и отговорностите е един от най-важните за ангажираността фактори.
Един от ключовите елементи от процеса на успешна вътрешна комуникация е участието на високопоставените лидери. Ето как да я постигнете:
1. Иновативен начин на комуникиране визията и мисията на компанията до служителите;
2. Насърчаване на иновативните и интересни почивки в работно време;
3. Създайте уникална и вълнуваща работна среда;
4. Въведете фирмени политики по чувствителни въпроси като етика и превенция на сексуален тормоз;
5. Организирайте спортни и творчески занимания за сплотяване на екипа.
6. Научете служителите си как да се развиват финансово, емоционално, професионално и социално;
7. Образовайте ги за наличните програми за физическо и психическо здраве;
8. Използвайте дигиталните медии, за да направите комуникацията по-достъпна;
9. Елиминирайте стреса, въвеждайки програми за повдигане на духа;
10. Оценявайте и признавайте заслугите на служителите си публично.
Шика Митал, основател и главен изпълнителен директор на Be.artsy, за LinkedIn.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.