10 признака, че служителите ви са нещастни

10 признака, че служителите ви са нещастни

Някога имали ли сте работа, която сте мразили от дъното на душата си?

Най-вероятно отговорът е „да” – а липсата на удовлетвореност от службата оказва огромно влияние върху останалата част от живота ви.

Ако знаем, че ужасната работа е както разпространен, така и пагубен за вас феномен, то какви са предупредителните знаци, че служителите или колегите ви спадат към тази категория? И какви са признаците, че самите вие не бихте издържали още дълго?

Попитах С. Крис Едмъндс, главен изпълнителен директор на Purposeful Culture Group и автор на The Culture Engine, за неговото мнение относно признаците, че служители и колеги са се запътили към категорията „мразя си работата”. Ето какво каза той:

Колко ангажирани, вдъхновени, продуктивни и удовлетворени са хората ви?

Изследване на Gallup сочи, че почти 70% от всички служители не са ангажирани. Според проучване на Tiny HR пък, 79% не се чувстват ценени в службата. В този смисъл, ако вашата организация е като повечето, персоналът ви не удовлетворен. Ето кои са 10-те предупредителни поведения. Ако ваш служител демонстрира 7 или повече от тях, значи си имате работа с адски нещастен играч.

1. Едва покриват задължителния минимум.

Неудовлетворените служители не си дават зор. Не се интересуват от подобряването на търговски рекорди или завършването на проекти преди крайния срок. Те усвояват изкуството да изглеждат заети, но имат много малък принос. Вършат нещата отгоре-отгоре – за ваша сметка.

2. Не закъсняват с оплакванията.

Всички сме чували изреченията като, „Защо финансовият отдел иска детайлен отчет в края на всеки ден? Трябва да стоя до късно, за да им го предоставя” или „Мога да изкарвам повече в компанията надолу по улицата”. Нещастните служители винаги се вторачват в най-неприятните аспекти от положението си и бързат да се оплачат на другите.

3. Допускат повече грешки.

Тъй като не влагат всичко от себе си и свеждат приноса си до минимум, неудовлетворените служители допускат грешки по-често от щастливите. Може да сгафят, защото не им пука или пък защото това е техният плах начин да се бунтуват.

4. Не пропускат да изразят чувствата си пред клиентите.

Недоволството на нещастните служители винаги е на повърхността. На околните не са нужни много усилия, за да ги накарат да изразят разочарованието си от компанията. („Мислите, че предлагаме беден избор от продукти? Добре, че не работите тук.”)     

5. Не сътрудничат с охота.

Неудовлетворените играчи са фокусирани върху личните си преживявания. Те се изолират от своите съотборници и колеги – особено когато са си близки на работното място. Нещастните служители не забелязват, когато нещата станат напечени и колегите им се мъчат да решат някакъв проблем. Нито забелязват, нито вземат доброволно участие.

6. Държат се враждебно с другите.

Неудовлетворените служители бързо дават израз на гнева и избухливостта си. Учтивостта им изхвърча през прозореца. Те изливат разочарованието си върху всеки, с когото осъществят контакт или когото могат да нагрубят, без да си навлекат неприятности.

7. Напускат и си тръгват.

Нещастните служители обикновено са нетърпеливи. Ако нещата не вървят добре, ако не се чувстват оценени или като част от колектива, те напускат и си тръгват. Ако голя брой талантливи кадри напуснат компанията ви, най-вероятно целият ви персонал е недоволен.

8. Или по-лошо – напускат и остават.

Понякога е по-лесно да останем в познатата ни среда, дори тя да е неприветлива. Някои нещастни служители могат да предпочетат лесния вариант – да останат и да правят дори по-малко от задължителния минимум.

9. Не участват във фирмени съвещания или социални мероприятия.

Неудовлетворените служители обикновено не искат да прахосват извънработното си време за сплотяващи екипа дейности или ходене по барове. Рядко имат приятели сред колегите си и особено не харесват фирмените събития. Фалшивото „ура” по повод голяма продажба или успешно завършен проект ги изтощава.

10. По-развълнувани са, че си тръгват от работа в края на деня, отколкото когато идват сутрин.

Нещастните служители са мотивирани – просто не са мотивирани да правят онова, за което им се плаща. Неудовлетворението и липсата им на свързаност с останалите членове на екипа означава, че не се вълнуват да са на работа. Ще ги видите ентусиазирани за извънслужебни дейности и събития – семейна сбирка, голям концерт, строене на жилища с Habitat for Humanity. Това е чудесно – но никога няма да ги видите жегнати за работата, за която им плащате.

Бил Мърфи младши, изпълнителен редактор на TheMid.com и основател на ProGhostwriters.com, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ