10 остарели подхода в управлението на бизнес
Дори да не се усеща в ежедневието, управлението на фирма е един голям преход. То е процес на израстване на личността на мениджъра, докато натрупва опит. Особено трудно е за ръководителите с десетилетен опит, свикнали да практикуват подходи от старашата школа, каквито днес вече не са приемливи.
"Ако управлявате компания, делегирайки повече свобода и поставяйки ясна цел и ценности, ще се убедите, че вашите служители в такива условия ще бъдат много по-ефективни и мотивирани. С други думи, културата на модерното управление води до по-голяма лоялност на служителите и по-добър финансов успех", посочва авторът на американското списание Inc. Пол Спийгълман. Той изброява 10 остарели подхода в управлението на бизнес, които според него трябва да бъдат изхвърлени от офисната култура и практиката. Ето кои са те.
Микромениджмънт или необходимост да се контролира всеки дребен аспект от дейността на фирмата.
Управление чрез разходки из офиса - за по-голяма видимост. Лидерството само с гледане и слушане вече не е ефективно.
Да си придаваш вид, че знаеш всичко, защото си шеф. "Не е нужно да знаете отговорите на всички въпроси, така че не се опитвайте да карате хората да си мислят това", съветва авторът.
Политика на "нулева толерантност" към грешките. Всеки греши. Не бъдете крайни в осъждането и наказанията. Ако простите и дадете втори шанс, служителят ще стане по-лоялен и усърден. Изпитано е в практиката, продължава той.
Балансовият отчет управлява бизнеса. Хората движат бизнеса, лоялността на клиентите също.
Самозаблуда, че работната компетентност на мениджъра е достатъчна. За да бъдеш шеф се изискват допълнителни усилия, умения и знания от най-различни сфери - от комуникациите, през логистиката до чуждите езици, цените на битовите разходи и отглеждането на деца.
Инвестиране в областта на технологиите, за да се увеличи производителността. Напротив, инвестирайте в хората.
Допитване до мнението само на специалистите. Давайте възможност на всички да предлагат идеи, без значение къде се намират в йерархията.
Живот в стила "колегите са за офиса". Колкото по-добри взаимоотношения поддържате с екипа извън работната среда, толкова по-добре за бизнеса.
"Ще му увелича малко заплатата и той ще започне по-добре да си върши работата". Финансовият аспект има голямо значение, разбира се, но всъщност за хората е най-важно да се чувстват ценени и полезни. Признанието им ще ги издигне и ще помогне на фирмата. Всички сме "програмирани" да желаем да се чувстваме част от нещо по-голямо и значимо. Мениджърът не трябва да забравя това.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Спадащите цени на панелите водят до глобален бум в соларната енергия - с изключение на САЩ
Енергетика |Военният министър на САЩ пристига във Виетнам за преговори за военни доставки
Свят |Радев: България и Египет са отворили нова глава в отношенията си
България |Тръмп заплаши Нигерия с военна намеса заради убийства на християни
Свят |Кристин Лагард припомня: Два месеца остават до присъединяването на България към еврозоната
България |Турски криптоизмамник, осъден на над 11 000 години затвор, е открит мъртъв в килията си тази сутрин
Свят |Зеленски с пакет от мерки за подпомагане на украинците през зимата
Свят |Кристин Лагард припомня: Два месеца остават до присъединяването на България към еврозоната
България |Китайският президент Си Дзинпин предлага създаване на глобален орган за регулиране на изкуствения интелект
Технологии |На днешната дата, 2 ноември. Рождениците днес
На днешната дата |„Политико“: България проучва възможности за изключение от американските санкции срещу „Лукойл“
България |Уолстрийт смята, че токенизацията ще промени световните пазари. Сега е ред на златото
Финанси |Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.