По-добра фирмена култура в пет стъпки

По-добра фирмена култура в пет стъпки

По-добра фирмена култура в пет стъпки

Когато става въпрос за изграждане на фирмена култура, успехът и начина, по който се дефинира културата, означават различни неща за различните хора. Освен това, лидерите трябва да балансират между ежедневните отговорности за ръководене на организация със създаването на по-добра и по-здравословна култура.

Според известния лектор и консултант по лидерство Мат Мейбери културата не може да бъде оставена на заден план или да е нещо, което лидерите делегират на други. Мейбери напътства и подкрепя висшите мениджъри в изясняването на ролята на културата и в създаването на такава, която подобрява не само здравето на организацията, но и нейното цялостно представяне.

В скорошно интервю Мйебери говори за незабавните стъпки, които лидерите могат да предприемат, за да трансформират културата на своята организация.

5 начина да трансформирате културата на вашата организация

Мейбъри подчерта, че много лидери признават значимостта на фирмената култура, но им липсва стратегия за създаване на реална промяна. В новата си книга „CULTURE IS THE WAY: How Leaders at Every Level Build an Organization for Speed, Impact, and Excellence“, той разказва за стратегиите, които е използвал през годините, за да помогне на водещи компании да изградят високоефективна култура

1. Идентифицирайте на какво вашата организация държи дълбоко

Задълбочено разбиране на цялостната цел на вашата организация е едно от изискванията за създаване на добра фирмена култура. Въздействието на фирмената култура ще бъде минимално, ако няма разбиране и ясна връзка между мисията и общата цел.

2. Преценете къде се намира организацията и къде искате да бъде

„Изключително важно е лидерите да анализират и оценят текущото състояние на организацията, преди да си представят нейното бъдещо състояние“, каза Мейбъри. Лидерите трябва не само да обсъждат и дебатират това помежду си, но също така трябва да търсят обратна връзка от останалата част от организацията за това как хората наистина се чувстват. След като има добра представа за настоящата реалност и убедителна визия за бъдещето, пътят напред става по-ясен, както и празнината, която трябва да бъде преодоляна.

3. Определете какво трябва да се случи, за да преодолеете тази празнина

За да стигнат от мястото, на което се намират, до това, на което искат да бъдат, лидерите трябва да отделят време, за да разсъждават върху своята фирмената култура в по-голям мащаб, като започнат с няколко въпроса:

  • Кои са специфичните нагласи, типове поведение и действия, които трябва да бъдат приложени в мащаб в цялата организация, за да се превърне в реалност желаната култура?
  • Какви са ограничаващите нагласи, типове поведение и действия от миналото, които хората трябва да изоставят?
  • Поставя ли се еднакъв акцент върху подобряването на организационното здраве и върху ефективността на всяка реализирана инициатива?

4. Определете какво искате да представлява организацията

Какви са неподлежащите на обсъждане очаквания за напредъка на културата? Въпреки че думите сами по себе си не създават култура, вие трябва да идентифицирате изявление или мантра, които въплъщаваткултурата, която желаете да имате. Това служи като декларация за културна цел на вашата организация, която е вътрешен компас за работната среда. Всяка компания има основни ценности, но по-важното е дали тези ценности отговарят на ежедневни изявления, действия и типове поведение в рамките на организацията.

5. Намерете най-значимата област на въздействие на организацията

„Повечето усилия за трансформиране или промяна на организационната култура се провалят, защото има твърде много инициативи в ход без ясен фокус върху областите с най-голямо въздействие“, споделя Мейбъри. Всяка организация има няколко инициативи, които ще имат експоненциално по-голямо въздействие от други. Мейбери казва, че „принципът на Парето“ със сигурност се прилага за културната трансформация: 80% от вашите резултати ще дойдат от 20% процента от вашите усилия. Той призовава лидерите да правят инвентаризация редовно, като провеждат седмични и месечни проверки на „пулса“ на организацията и анкети сред служителите. „Бъдете приспособими и не се страхувайте да се откажете от това, което не работи“, съветва Мйебери.

Mayberry вярва, че изграждането на добра фирмена култура е една от най-важните дейности, които лидерите ще вършат през цялата си кариера. Служителите заслужават вдъхновяваща и здравословна работна среда, в която да могат да дават най-доброто от себе си. „Когато разберете културата правилно, всичко останало изглежда само си идва на място“, казва той.

………………..

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ