Рекламният пазар се стабилизира, спадът е под 1%

Рекламният пазар се стабилизира, спадът е под 1%

Спад от 0,7%  отчита рекламният пазар у нас през 2013 г. спрямо 2012 г.  Най-много са намалели парите за онлайн реклама – с 16,9%, с 5% по-малко са инвестициите в преса, за радио реклама сумите са с 3,4% надолу. Малък ръст има в тв рекламата – 3,5%. С 2,3 на сто нарастват парите за външна реклама. Това съобщи днес председателят на Управителния съвет на Българската асоциация на комуникационните агенции Красимир Гергов при откриването на 18. рекламен форум.

Общите нетни бюджети за реклама през  2013 са 303,38 млн. лв. Най-много са парите за телевизия – близо 185 млн. лв., за преса са 40 млн.лв., за външна реклама са похарчени 38 млн. лв., 15 млн. лв. са за радиореклама, 20 млн. лв. е обемът на рекламата в интернет и около 3,5 млн. лв  за BTL активности. Очакванията са през  2014 г. тенденциите да се запазят, като общият обем на пазара ще нарасне с около 2%.

Според Иво Цеков, управляващ директор на  „Пиеро 97“, по данни на агенцията по-скоро има лек спад в търговската реклама в телевизия, тъй като ръстът там се дължи почти изцяло на  бюджети по обществени поръчки на министерства и общини, такива по европейски програми, както и разбира се приносът на Парламентарните избори през май 2013 г. Ключовият генератор на ръста в ТВ рекламата през миналата година  е информационната кампания, във връзка с цифровизацията на ТВ ефира.

"Реалният спад в нетни стойности при интернет рекламата не включва активностите във Фейсбук, Гугъл и обяви", уточни Цеков. Според него първите шест месеца на 2013 са по-доходоносни за българските онлайн медии. С най-сериозен ръст спрямо 2012-а са месеците  март и май.

През втората половина на отминалата година обаче интернет рекламата тръгва надолу, а декември е един от най-неблагоприятните месеци за българските онлайн медии.  „Последните три месеца от годината, традиционно най-силни, доказаха, че на пазара вече нищо сигурно няма. Рекламодателите могат да променят решенията и договореностите във всеки един момент“, изтъкна Иво Цеков

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ