Англия е стигнала критично ниво на недостиг на лекарства

Англия е стигнала критично ниво на недостиг на лекарства

Недостигът на лекарства в Англия е на такова критично ниво, че пациентите са изложени на пряк риск за тяхното здраве и дори смърт, алармира "Гардиън", позовавайки се на фармацевти, съобщава в кореспонденция БНР.

Ситуацията е толкова сериозна, че фармацевтите все по-често трябва да казват на пациентите, че само част от рецептата им може да бъде изпълнена и да ги помолят да се върнат за останалата част по-късно, след като фармацевтът осигури остатъка.

Стотици различни лекарства са станали трудни или невъзможни за набавяне, според Community Pharmacy England (CPE) – организация, която обединява държавните аптеки в Англия. Днес тя публикува доклад, в който се казва, че "предизвикателствата с доставките на лекарства, пред които са изправени обществените аптеки и техните пациенти, надхвърлят критичната точка".

Джанет Морисън, главен изпълнителен директор на организацията, посочва пред "Гардиън", че "за някои пациенти липсата на достъп до лекарствата, от които се нуждаят, може да доведе до много сериозни последствия, дори да се наложи да посетят спешна помощ".

Недостигът на лекарства води до забавяне на възможността пациентите да получат своевременен достъп до някои критични или потенциално животоспасяващи лекарства.

През последните месеци се отчита остър недостиг на ключови лекарства за лечение на диабет тип 2 и епилепсия. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?