43 на сто от фирмите, претърпели кибератака, губят клиенти

43 на сто от фирмите, претърпели кибератака, губят клиенти

Кибератаките срещу бизнеса в световен план се увеличават, като 67 на сто от мениджърите на компании съобщават за увеличение на инцидентите през последната година. Това показват данните от международно проучване, проведено през септември от консултантската фирма "Мен Байтс Дог" (Man Bites Dog) по поръчка на британския застраховател "Хискокс" (Hiscox) и публикувано днес. В проучването са участвали 2150 мениджъри на компании от САЩ, Германия и шест други европейски страни, които подчертават нарастващата заплаха от киберпрестъпления, предават ДПА и БТА. 

Анкетата дефинира широко кибератаките, като обхваща различни злонамерени дейности като фишинг измами с имейли и такива от типа "рансъмуер" (шифроващи вредителски програми), който заключва фирмените мрежи и системи, отклонявайки средства към акаунти на хакери.

Основният начин, по който хакерите получават достъп, е чрез уязвимости в достъпа до облачен сървър, докато служителите на компаниите са под заплаха от друг риск - да станат жертва на фишинг измами, разкрива проучването.

Заплахата не се ограничава само до външни хакери, като 42 на сто от запитаните в проучването определят служители, подизпълнители или бизнес партньори като потенциални рискове.

Гиза Кимреле, ръководител на киберзастраховането в "Хискокс" в Германия, отбеляза, че техниките на "социално инженерство" често се използват за манипулиране на служителите да разкрият чувствителна информация. Основна тактика е измамата с "фалшивия президент", при която хакери се представят за фирмени ръководители, за да инициират измамни плащания, които да бъдат направени към собствените им сметки.

Проучването включва принос от висши ръководители и ИТ мениджъри, с акцент върху малкия и средния бизнес.

Измамите с плащания се превърнаха в основен проблем, като 58 на сто от компаниите съобщават за финансови загуби поради подобни схеми.

Освен това 43 на сто от фирмите, претърпели кибератаки, съобщават за загуба на клиенти в резултат на инцидентите.

Въпреки че онлайн изнудването остава често срещана заплаха, Кимреле подчерта, че плащането на исканата сума от хакерите много често не гарантира възстановяването на пълния достъп до системата и компаниите може да бъдат принудени да преинсталират своите системи след кибератаката.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ