Бизнес БРОЙ /// Мениджър 05/24

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4

Икономическо времеубежище

Носталгичният маркетинг умело използва изображения, звуци, език и продукти, които напомнят на потребителите за тяхното минало

Автор:

Преслав Райков, търговски мениджър „Суровини“ в „Меджик Флейм Груп“

Икономическо времеубежище

Носталгичният маркетинг умело използва изображения, звуци, език и продукти, които напомнят на потребителите за тяхното минало

Икономическо времеубежище
quotes
За повечето от нас базовото възприятие за икономиката е свързано с усещане за праволинеен и прогресивен процес. Считаме, че трябва да се движи напред и нагоре, за да създаваме стойност. Но не така стои въпросът с една много интересна и загадъчна част от икономиката, която през последните години със силата на миналото създава стойност и потребление в бъдещето. Икономика на носталгията е маркетингов феномен, който успява да създаде група от потребители, продукти и услуги, които са задвижени от възприятието и спомена за миналото. Отминали значими събития, политически режими, икономически и социални периоди, а дори и кризи и войни от живота през последните 80 години успяват да задвижат нова ниша в търсенето на продукти, услуги и усещания. Ако за мнозина икономиката на носталгията е просто приумица на новото общество, то в света на потреблението и консуматорското поведение тя успява да улови в мрежите си мнозина, като заедно с умовете улавя и портфейлите им. Защо носталгия? Носталгията е много мощна човешка емоция, която може да предизвика положителни чувства и спомени от миналото. Осъзнавайки това, днешните маркетингови модели я използват като доходоносна стратегия, насочена към потреб...

Достигнахте максималния брой безплатни статии!

Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.

Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg