Всеки иска да е част от това, което правят победителите
Добре си спомням една среща на Американската асоциация по социология. С моя добър приятел Пол Хирш, който по това време преподаваше в университета в Чикаго бяхме седнали на по питие в бара.
Тогава той ми каза: „Джефри ние сме добри приятели. Искам да те питам нещо”.
Отговорих: „Разбира се, Пол, всичко, което поискаш”.
Той продължи: „Колегите ми от университета в Чикаго вчера се чудеха защо не си дошъл при нас, а си избрал да преподаваш в Илинойс. Намират го за малко странно.”
Трябваше да обясня: „Няма смисъл да мислят за това. Просто навремето университетът в Чикаго не ме одобри”.
А той възкликна: „Шегуваш се! Те си спомнят, че лично са те поканили!”
Помислих си, че това е, много интересен феномен, който срещаме непрекъснато в живота.
Ако попитате хората как са гласували на последните президентски избори, ще се окаже, че почти всички са пуснали бюлетина за победителя.
Харесва ни да се асоциираме с неща, хора и каузи, които са успешни.
Много показателен пример за това е историята на „Енрон”. Когато компанията бе видимо просперираща (макар никога да не е била печеливша), много хора я одобряваха.
Тя бе любимка на фондовия пазар, присъстваше в класациите на сп. „Форчън”, а шефовете й не слизаха от медиите.
Успехът предизвиква аплодисменти и избирателна памет.
Когато „Енрон” бе разобличена и се срина в калта, всички започнаха да обясняват: „О, да, това го знаехме отдавна. И винаги сме го казвали”. Така виждаме двете страни на това на една и съща история.
В часовете по кариерно развитие студентите често са загрижени за това как тяхното поведение ще повлияе на другите. И дали хората след десет или повече години ще си спомнят какво те са постигнали.
А аз продължвам да ги убеждавам, че ако са успешни, всички ще се радват да се присъединят към тях. И ще им простят всякави грешки и неприлично поведение.
Успехът носи аплодисменти и популярност. И всеки иска да е част от това, което правят победителите.
Тишината при провал е просто оглушителна.
Джефри Пфефър, професор по организационно поведение в бизнес училището „Станфорд”
Из книгата „14 урока за кариерата” на „Мениджър” и Harvard. Може да си я купите от нашия електронен магазин или да си я поръчате в редакцията на тел. 02/ 983 13 05.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Шест съвета за избор на най-добрата PR агенция за вашата компания
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |На днешната дата, 3 ноември. Ден на българския художник
На днешната дата |Все по-малко хора търсят убежище в Германия
Свят |От КНСБ предлагат друго мерило за доходите на българина
България |Шест съвета за избор на най-добрата PR агенция за вашата компания
Маркетинг |На днешната дата, 3 ноември. Ден на българския художник
На днешната дата |От КНСБ предлагат друго мерило за доходите на българина
България |7 типични черти на успешните хора
Управление | Advertorial |Все по-малко хора търсят убежище в Германия
Свят |Един 3-секунден трик, с който ще впечатлите всеки по телефона
Техники за успех | Advertorial |Притча: Къщата, в която ще живееш утре
Маркетинг | Advertorial |Ето как обядът на милиардер във верига за бързо хранене вдигна акциите на няколко компании с 30 процента
Лидерство |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.