Как да се фокусирате в шумна работна среда

Как да се фокусирате в шумна работна среда

Случва ли ви се често да идва краят на работния ден и да изпадате в паника, че времето пак не ви е стигнало за нищо съществено? Имате ли проблем с крайните срокове?

Вниманието към по-незначителни проблеми, безсмислените разговори с колеги и откритите, общи работни пространства в офиса в много случаи са причина да не си вършим работата навреме. Проблемът с разсейването е особено голям за хората на творческия труд като рекламистите.

Американското списание Entrepreneur му обръща внимание. То дава съвети по темата. Препоръките са отправени към хора в ситуация, в която не могат да управляват процесите във фирмата и вътрешния й работен ред, и трябва да се приспособяват, за да оцеляват и да постигат лични успехи на работа.

Ето какво могат да предприемат те.

1. Направете си списък със задачите, които трябва да свършите, и го сложете на видимо за вас място – стена, табло. Поставете го там, където неминуемо поглеждате всеки ден. Например до служебния ви телефон или до ксерокса, принтера, кутията на компютъра ви, който включвате и изключвате ежедневно. Което ви е пред очите, ще ви бъде и в ума.

2. Затваряйте вратата на стаята. Това действие е в противоречие на добрите мениджмънт практики, но ако не се фокусирате върху работата си, вие ще сте тези, които ще имате проблем. Затова правете възможното да си осигурявате тишина. 

3. Изправяйте се, когато някой влезе в стаята ви за среща. Той ще се почувства длъжен бързо да седне и да започнете съвместната си работа директно.  Ако някой премине границата на деловата оперативност и проточи разговора, станете и се разходете из помещението. Това е невербален знак, че срещата трябва да приключи. Накрая обаче не забравяйте да го изпратете по коридора и към изхода на сградата - за да неутрализирате впечатлението, че е имало някаква принуда от ваша странао. 

4. Намалете дразнителите, които ви отвличат вниманието, и са във вашия контрол, като Facebook и телефоните. Определете свои лични часове от работния ден, в които да ги проверявате.

5. Помислете защо отлагате. Отлагането на работата за най-последния възможен момент винаги има причина. Страхувате ли се, че не сте достатъчно компетентни или талантливи? Чувствате ли, че нямате достатъчно информация да я свършите? Неспокойни ли сте за следващото, което ще настъпи след като приключите проекта? Има ли защо?

6. Работете на малки стъпки. Това е най-клишираният съвет за борба с отлагането, но е златен и вечно валиден.

7. Разчистете бюрото си. Ако сте готови да се потопите в голям проект, почистете работната си среда от малки, ненужни обекти, които ви напомнят за миналото. Те лесно ни прекъсват и отвличат вниманието ни. 

8. Просто го направете! Затворете вратата, изключете звука на телефона, разчистете бюрото и започнете да работите. Сложете слушалки, ако е необходимо. Уведомете колегите, че ако не е крайно спешно, не бива да ви безпокоят. Така ще постигнете някои от основните си цели в работата дори по-рано, отколкото предполагате. А ако се научите да работите по този фокусиран начин постоянно, без да се замисляте какво си казват останалите, ще се сдобиете с много лични успехи в кариерата. Опитайте!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ