Най-добрият учител на Ричард Брансън

Най-добрият учител на Ричард Брансън

Няма съмнение, че империята на Ричард Брансън е успешна. Готови сме да чуем всеки негов съвет за лидерство, за да забързаме собствената си кариера. Е, чуйте тогава какъв е най-добрият съвет, който той някога е получавал:

„... Майка ми Ив ме е учила никога да не съжалявам за минали неща, а да продължавам към следващото си начинание. Времето, което хората губят в това да мислят за провалите си, вместо да го влагат в други проекти, винаги ме е смайвало. Забавлявал съм се с управлението на всички бизнеси от Virgin, така че никога не гледам на спънките като на нещо лошо – те просто са част от обучението.

Майка ми ме учеше и да не критикувам на глас други хора. Ако ме чуеше да говоря зле за някого, ме караше да застана пред огледалото и да се погледна. Защо ли? Всичките ми критики бяха просто лошо отражение на собствения ми характер.”

Брансън смята забавлението за мотора, който движи цялата култура на Virgin. Според него, когато правиш работата лека и приятна, по-лесно можеш да освободиш както собствената си креативност, така и тази на другите.

Със сигурност, когато някой не работи добре, това трябва да бъде изтъкнато – но по начин, който не убива духа на служителите, а им дава сили да продължат към следващото ниво. Бодрият дух е заразен – малко клиенти могат да влязат в един щастлив офис и да не закачат усещането за забавление и ентусиазъм.

Що се отнася до втория съвет на майката на Брансън – да не критикуваш открито, това е истинска мъдрост, която малцина разбират. Онези, които непрекъснато критикуват, често имат ниско самочувствие. Критиката има и сериозен ефект върху качеството на работата. Всеки, когото са разкритикували – без значение колко градивно, заема защитна позиция. Когато хората са настроени отбранително, те фокусират всичките си сили върху това да защитят себе си и позицията си, вместо да ги отдадат на това да подобрят представянето си.

Разбира се, като лидери понякога трябва да давате и негативна обратна връзка. Важен в случая е начинът, по който правите това. Тонът ви е ключов за дълготрайните ви отношения със служителите и за техния успех. Колко хора са излизали от офиса ви, мърморейки си под нос: „Върви по дяволите, приятел!”? Ако представите критиката си така, че да се фокусирате върху подобряването, вместо върху нападки, които ще събудят само оправдания, тези възклицания ще бъдат много по-малко.

Не забравяйте уроците на тази, която е възпитала един от най-добрите лидери в света. Поддържайте атмосферата забавна и приятна, не губете време в съжаления и не толерирайте критиките и клюките, които убиват духа на компанията ви. Просто продължете напред и направете всичко по-добре следващия път.

По материали от Make A Dent

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

The New York Times: Спецчасти на САЩ срещу гардове и агенти от Куба в опит да бъде отвлечен президентът Мадуро
Какво представлява Cloudflare и защо интернет се срина на 18 ноември?
31 декември и 2 януари ще бъдат неработни дни
Милиардерът Илон Мъск е дарил 474 млн. долара за обучение, археология и еврейска оргнизация през 2024 г.
Axios: САЩ и Русия тайно работят по нов план с 28 точки за уреждане на войната в Украйна
Култовият екшън „Жега“ се завръща след 30 г. с вероятен състав Леонардо ди Каприо и Крисчън Бейл
Математиката на отлагането
Партията на датския премиер загуби Копенхаген за първи път след повече от век