Правилата на обратната връзка

Правилата на обратната връзка

Повечето хора отиват на работа, за да свършат нещо както трябва. Техният най-голям проблем е, че обикновено не са много сигурни какво точно е то. И няма да го разберат, освен ако не им предоставите информация и обратна връзка за нещата, които сработват и за онези, които ви провалят.

Какво трябва да правите

1. Давайте обратна връзка възможно най-скоро. Някой прави нещо отлично – веднага го кажете! Не пазете похвалата за годишната оценка или за месечния доклад. Предложете я още днес.

2. Огласявайте публично позитивната обратна връзка, когато това е уместно. Публичната похвала е по-ценна от тази насаме.

3. Бъдете конкретни. „Добра работа свърши!” не казва нищо на най-успешния ви мениджър. „Наистина харесах точността на доклада ви” обаче изяснява на какво трябва да се набляга и за в бъдеще. Най-добрият начин да накарате някого да бъде точен, е да го похвалите, когато е навреме.

4. Задавайте въпроси за това какво е направило срещата, проучването, интервюто или продажбата толкова ефективни. Въпросите са отличен начин и да направите комплимент – с тях показвате, че искате да научите нещо ново от служителя и че цените гледната му точка. По този начин ще научите и ценни подробности.

5. Разпитвайте за приноса на другите. Кой още е работил по проекта? Така очевидният автор ще може да сподели заслугите с всички замесени, а вие ще научите кои са другите ефективни служители, на които трябва да започнете да обръщате внимание. Малко добри проекти се приключват само от един човек и пренебрегването на един ще донесе повече вреди, отколкото ползи носи похвалата за друг.

6. Следете подобренията и прогреса. Ако една група или екип става все по-добра в нещо, кажете го. Всеки обича да усеща, че постига напредък, затова се запитайте: какво правят тези хора по-добре днес, отколкото преди три месеца?

Какво не бива да правите

7. Не прекалявайте с похвалите. Нека те бъдат смислени, а не рутинни.

8. Не засрамвайте хората. Нека негативната обратна връзка бъде давана на четири очи. Използвайте я оскъдно, само тогава, когато има смисъл.

9. Не говорете празни приказки. Бъдете много подробни и предлагайте решения на проблемите, за да не отнемете надеждата на хората.

10. Не стойте в миналото. Фокусирайте се върху бъдещето. Предложенията как нещата да потръгнат по-добре следващия път са по-мотивиращи от преповтарянето на минали събития, които вече не могат да бъдат променени.

11. И най вече – не забравяйте времето, когато още не бяхте шеф! Какво ви караше да се борите да ставате все по-добри? Без значение дали опитът ви е бил добър, или лош – използвайте го, за да направите работата и живота на колегите си по-успешни!

Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Турски криптоизмамник, осъден на над 11 000 години затвор, е открит мъртъв в килията си тази сутрин
Target възприема нов маркетинг подход за колаборацията си с Woolrich
„Политико“: България проучва възможности за изключение от американските санкции срещу „Лукойл“
Как да научите мозъка си да преодолее перфекционизмa?
Китайският президент Си Дзинпин предлага създаване на глобален орган за регулиране на изкуствения интелект
Пентагонът е дал зелена светлина за предоставяне на „Томахоук“ на Украйна. Решението е в ръцете на Тръмп
Уолстрийт смята, че токенизацията ще промени световните пазари. Сега е ред на златото
На днешната дата, 2 ноември. Рождениците днес