Правилата на обратната връзка

Правилата на обратната връзка

Повечето хора отиват на работа, за да свършат нещо както трябва. Техният най-голям проблем е, че обикновено не са много сигурни какво точно е то. И няма да го разберат, освен ако не им предоставите информация и обратна връзка за нещата, които сработват и за онези, които ви провалят.

Какво трябва да правите

1. Давайте обратна връзка възможно най-скоро. Някой прави нещо отлично – веднага го кажете! Не пазете похвалата за годишната оценка или за месечния доклад. Предложете я още днес.

2. Огласявайте публично позитивната обратна връзка, когато това е уместно. Публичната похвала е по-ценна от тази насаме.

3. Бъдете конкретни. „Добра работа свърши!” не казва нищо на най-успешния ви мениджър. „Наистина харесах точността на доклада ви” обаче изяснява на какво трябва да се набляга и за в бъдеще. Най-добрият начин да накарате някого да бъде точен, е да го похвалите, когато е навреме.

4. Задавайте въпроси за това какво е направило срещата, проучването, интервюто или продажбата толкова ефективни. Въпросите са отличен начин и да направите комплимент – с тях показвате, че искате да научите нещо ново от служителя и че цените гледната му точка. По този начин ще научите и ценни подробности.

5. Разпитвайте за приноса на другите. Кой още е работил по проекта? Така очевидният автор ще може да сподели заслугите с всички замесени, а вие ще научите кои са другите ефективни служители, на които трябва да започнете да обръщате внимание. Малко добри проекти се приключват само от един човек и пренебрегването на един ще донесе повече вреди, отколкото ползи носи похвалата за друг.

6. Следете подобренията и прогреса. Ако една група или екип става все по-добра в нещо, кажете го. Всеки обича да усеща, че постига напредък, затова се запитайте: какво правят тези хора по-добре днес, отколкото преди три месеца?

Какво не бива да правите

7. Не прекалявайте с похвалите. Нека те бъдат смислени, а не рутинни.

8. Не засрамвайте хората. Нека негативната обратна връзка бъде давана на четири очи. Използвайте я оскъдно, само тогава, когато има смисъл.

9. Не говорете празни приказки. Бъдете много подробни и предлагайте решения на проблемите, за да не отнемете надеждата на хората.

10. Не стойте в миналото. Фокусирайте се върху бъдещето. Предложенията как нещата да потръгнат по-добре следващия път са по-мотивиращи от преповтарянето на минали събития, които вече не могат да бъдат променени.

11. И най вече – не забравяйте времето, когато още не бяхте шеф! Какво ви караше да се борите да ставате все по-добри? Без значение дали опитът ви е бил добър, или лош – използвайте го, за да направите работата и живота на колегите си по-успешни!

Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ