Стратегията е фантазия, действието е в реалността

Стратегията е фантазия, действието е в реалността

Стратегията е длъжностната характеристика, която може да ви заблуди, че сте подготвени за бъдещето. Тя прави оглед на един измислен свят, който ще ви позволи да постигнете, каквото искате вие или вашият шеф, или акционерите. От друга страна, реалността е за събитията, с които трябва да се справим, но не и да разбираме.

Стратегията невинаги е грешен ход, тя може да е изключително ценна. Но прекалената самоувереност в силата на стратегическото планиране доведе до финансова криза, до появата на незаконни войни с цел да се наваксат пропуснатите възможности в бизнеса, политиката, спорта и живота.

Защо стратегиите да не работят в реалния свят и как да ги накараме да работят?

Да си припомним за кризата на Toyota. Тя дойде след ужасяваща катастрофа в Калифорния. Автомобил Toyota профуча по магистралата без спирачки и след това се блъсна в друг автомобил, убивайки четирима души, едно цяло семейство. През септември 2009 г. Toyotа изтегли 3,8 млн. превозни средства, но не призна, че механичните системи на спирачките са истинската причина за проблема при колите й. Оказа се, че компанията е игнорирала доклади от подобни фатални катастрофи, датиращи до 2007 г.

Toyota изгуби репутацията си на фамозен производител с внимателно изградена комбинация от процес и култура на сътрудничество, който го отведе до върха в класацията на JD Power за качество и удовлетворение.

Производствената система на Toyota произвежда качеството вътре във фирмата, но системата за планиране на компанията трудно забелязва значението на изолирани инциденти в реалния свят. Те изглеждат по-малко важни, по-малко спешни, по-малко, заслужаващи вниманието на висшия мениджмънт. Той разсъждава за продажбите, маркетинговите стратегии, новите модели. Той обикновено е твърде зает да търси голямата картина, за да види, че и подробностите са от значение.

Бъдещето никога не е по-просто от миналото и нещата, които се случват понякога са извън плановете. Не трябва да базирате плановете за бъдещето на опростени модели от миналото. Растеж невинаги ще бъде растеж. Качеството невинаги ще бъде качество. Особено при промяна на обстоятелствата - която винаги ще има.

Тъй като действието се развива в реалния свят, стратегията трябва да се случва в реалния свят. Имате нужда от стратегия на отворената врата. Стратегия в реално време. Стратегията, която включва реални хора, които правят реални неща. Вие трябва да помислите как стратегията може да разглежда малките неща на местно ниво и да реагира на това, което наистина се случва, да оформя бъдещето, а не да се преструва, че може да го види, преди то да се е случило.

Макс Маккоун за Management Issues

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ