Търсете не само таланта, а и страстта

Търсете не само таланта, а и страстта

Живеем в един свят, полудял по Таланта. От Холивуд и спорта до фирмите и HR отделите по целия свят, всеки се стреми към този специален микс от естествени способности и нагласи, които са сигурен залог за успех. Преди няколко месеца Дъглас Конант написа страхотен блог пост за това как да се откриват талантливи кандидати за работа. При оценяване на потенциала той разглежда силен микс от три качества - компетентност, характер и умения на отборен играч. Конант дава много съвети за това как да се намери такъв човек. Но пропуска един ключов елемент, койтоо е поне толкова важен, колкото и талантът. Страстта към работата - това, което психолозите наричат ​​вътрешна мотивация. Без нея размерът на таланта няма да доведе до голяма производителност.

35 години ние проучвахме как мотивацията влияе на творчеството. В проучванията, включващи разнообразни групи, като деца, студенти, професионални творци и научни работници установихме, че хората са по-креативни, когато са мотивирани от интерес, радост, удовлетворение и чувство за лично предизвикателство в работата, която вършат.

Робърт Миликан, нобеловият лауреат по физика, заяви красноречиво: "Любовта към труда е важен аспект за успешните учени. Често те не са най-талантливите, но тези, които са подтикнати просто от любопитство. Те трябва да знаят какъв е отговорът".

Мотивираните хора са по-креативни, защото те се ангажират по-дълбоко с работата. Представете си задачата, която трябва да изпълните като лабиринт, през който трябва да минете. Повечето бизнес проблеми имат множество решения, които работят, т.е. множество изходи от този лабиринт. Често един от тях е ясен. Това е правият път на лабиринта – стандартният отговор, който всеки използва за този тип проблеми. Ако сте мотивирани от изтичащ срок или страх на отрицателна оценка, вие сте склонни да поемате по най-безопасния път. Решението работи, но това е скучно, той не движи нещата напред. Но ако сте мотивирани от друго, вие минавате през лабиринта за по-интересно - и вероятно намирате по-креативни решения.

Като мениджър можете да използвате връзката между страстта и креативността, с помощта на  следните три насоки:

Наемайте хората заради страстта им, така както ги наемате заради таланта им.  Ако не търсите страст в хората, които наемате, може да се задоволите със служители, които никога не се ангажират достатъчно дълбоко, за да ви изненадат приятно с творческата си производителност. 

Подхранвайте тази страст. Открихме, че най-важното нещо, което може да направите, за да подхранвате вашата вътрешна мотивация е да подкрепяте напредъка на хората в работата. Това е принципа на напредъка и той се прилага дори и при привидно незначителни малки победи, които могат да доведат до големи пробиви.

Вгледайте се и в себе си. Ако не разполагате със страст за собствената си работа, рано или късно ще стигнете до разочарование както за себе си, така и за тези, които разчитат на вас.

Тереза Амибил и Стив Крееймър за Harvard Business Review

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ