AdVenture БРОЙ /// Мениджър 06/2025
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4
Класа без лого
Маркетинг, който не крещи, а впечатлява
Класа без лого

Маркетинг, който не крещи, а впечатлява


Високо качество. Вечен дизайн. Универсално приложение. Лого, което не боде очите. Това е тихият лукс (Quiet Luxury). Тенденция, която тръгва от модата, интериорния дизайн и архитектурата, но постепенно завладява и света на маркетинга.
Ненатрапливият вкус не е нова тенденция, но през последното десетилетие избухна с нова сила. Поколението Y, или милениалите (родените между 1981 и 1996), което оформя потребителските тенденции в момента, започна специално да спестява средства, за да харчи за тих лукс. Това поколение търси продукти и услуги заради тяхното качество, изработка и стил, а не заради криворазбрани представи за актуално и модерно.
Зад превръщането на дискретния лукс в комуникационен стил в маркетинга стоят още няколко културно-исторически причини. След пандемията от ковид част от потребителите променят представите си за стойност, изисканост и елегантност, започвайки да търсят качество и комфорт, но без излишна показност. Ненатрапливият лукс се превръща в своеобразен контрапункт на крещящия лукс (Loud Luxury), отличаващ се с големи лога (Gucci, Balenciaga, Louis Vuitton), ярки тонове, хиперконсуматорство, търсена показност, парвенющина, снобизъм. Тихият лукс е по-елитен, зрял и осъзнат избор.
В свят, раздиран ...
Достигнахте максималния брой безплатни статии!
Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
|
Ключови думи
тих лукс
луксозни марки
маркетинг
тенденции в маркетинга