Бизнес перспективи: Как производителите на електромобили стимулират търсенето в Китай
![Бизнес перспективи: Как производителите на електромобили стимулират търсенето в Китай](/media/271/gettyimages-1347969630~1.l.webp)
Компаниите за електрически автомобили в Китай посрещнаха Годината на змията с множество стимули за потребителите, след като големите автомобилни производители отчетоха спад в доставките в началото на годината.
По-ниските показатели за потребление в Китай породиха притеснения, че производителите на автомобили може да не успеят да продадат произведените коли, каза Лиз Лий от Counterpoint Research. „Така че около китайските новогодишни празници те просто започнаха тези агресивни промоции. Да видим колко дълго ще продължат“, добави тя.
Честванията около началото на Китайската Нова година продължиха от 28 януари до 4 февруари в континентален Китай. През януари Пекин заяви, че вече е емитирал 81 милиарда юана (11,12 милиарда долара) за подкрепа на потреблението на електрически автомобили, смартфони и домакински уреди през празничния период.
На 5 февруари – първия официален работен ден след празника, Tesla обяви застрахователна субсидия в Китай от 8000 юана и петгодишен план за финансиране с 0% лихва за най-евтиния си автомобил – Model 3. Това намалява общата цена на базовата версия на модела с близо $1100 за клиенти, които направят 34% авансово плащане от около $11 000 този месец и участват в плана за финансиране с 0% лихва. Клиентите, които направят по-ниска първоначална вноска, ще трябва да плащат лихва.
През януари Tesla обяви същия петгодишен безлихвен план за своя нов Model Y за Китай, чиито доставки трябва да започнат през март. Американският автомобилен производител заяви, че продажбите му в Китай са достигнали рекордно високо ниво миналата година, но предупреди за голям натиск от конкуренцията.
Китайската стартираща компания Xpeng в сряда премахна напълно първоначалната вноска, като същевременно предложи петгодишна сделка за безлихвено финансиране за четири модела. Тя подчерта в хаштаг в социалните мрежи, че е единственият автомобилен производител, който предлага нулева първоначална вноска заедно с 0% лихва. Xpeng вече се отказа от първоначалната вноска за един от своите модели – G6 SUV, по време на промоция през декември.
На 1 февруари Nio обяви петгодишен план с 0% лихва за месеца, след като общите му продажби на автомобили паднаха до 13 863 единици през януари – значителен спад от продадените 31 138 единици през предходния месец.
Тази нова промоция е стъпка напред от тригодишния план за заем с 0% лихвен процент, стартиран от компанията през януари. През ноември конкурентът Li Auto също обяви тригодишен план с 0% лихва.
Последните стимули са „значителни“ и са „начини за понижаване на цените, без да се те всъщност да се понижава“, каза Стивън Дайър, партньор и управляващ директор за региона „Голям Китай“ в консултантската фирма AlixPartners.
Той предупреди, че за разлика от потребителите в Северна Америка, тези в Китай не винаги бързата да купуват при намаление на цените на автомобилите, предпочитайки да изчакат допълнителни отстъпки.
На фона на известен сезонен натиск няколко големи китайски компании за електрически автомобили отчетоха рязък спад на вътрешните доставки през януари спрямо декември. Дори най-големият играч – BYD, отбеляза спад в продажбите на леки автомобили до 296 446 през януари от 509 440 коли през декември. Анализаторите като цяло прогнозират по-бавен растеж на индустрията след бързото разрастване през последните няколко години.
Конкуренция с чуждите марки
Забавянето на продажбите засилва конкуренцията на най-големия автомобилен пазар в света, на който местните играчи намалиха цените, а традиционните чуждестранни марки се борят да се адаптират към бързото преминаване на страната към превозни средства с нова енергия (NEV). Категорията, която включва както автомобили само с батерии, така и с хибридно задвижване, сега представлява повече от половината нови леки автомобили, продадени в Китай.
Делът на NEV на пазара на пътнически автомобили в Китай вероятно ще нарасне - от около 50% тази година до 86% до 2035 г., според прогнозите на Counterpoint.
Лий очаква повече международни марки скоро да пуснат свои собствени стимули за купувачите в Китай. Но тя очаква промоциите като цяло да продължат само един или два месеца, като в крайна сметка победителите ще бъдат местните марки.
Двадесет марки за превозни средства с нова енергия спряха дейността си в Китай миналата година, докато 13 навлязоха на пазара, което доведе до нетен спад от седем марки, каза Дайър, отбелязвайки, че по-голямата част от новите участници, както и тези, които затвориха, са компании с китайски произход. Той очаква, че „автопроизводителите от САЩ вероятно са следващите, които ще бъдат в трудна ситуация“.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.