ЕС може да наложи наложи мито до 50% за китайските електромобили, според анализатори

ЕС  може да наложи наложи мито до  50% за китайските електромобили, според анализатори

Очаква се Европейският съюз да разкрие тарифния си план за китайски електрически превозни средства тази седмица, докато блокът предприема мерки срещу субсидирания внос на ниски цени, съобщава CNBC.

ЕС има стандартно мито от 10% върху вносните електромобили, но е предвидено временно да повиши тези такси за китайски електромобили от 4 юли.

Анализаторите дават различни прогнози 

Анализаторите на Citi прогнозираха, че тарифната ставка може да бъде „повишена до 25-30% от 10% в момента, докато рисков сценарий (40% вероятност) предвижда увеличение на тарифната ставка до 30-50%“.

Антъни Сасин, старши инвестиционен стратег в KraneShares, обаче прогнозира, че  тарифните ставки да бъдат „между 10% и 20%“, но „може да види, че това е в горния край на 20%“ след изборите за Европейски парламент миналата седмица.

Урсула фон дер Лайен, председател на Европейската комисия, видя, че нейната партия, Европейската народна партия, печели места в неделя. Фон дер Лайен настоя за подход на „намаляване на риска“ от Пекин.

Европейската комисия за първи път започна разследване през октомври относно субсидиите, дадени на производителите на електромобили в Китай. ЕС твърди, че подобен субсидиран внос „представлява икономическа заплаха за индустрията на EV в ЕС“.

„Но китайските производители са толкова ефективни, толкова са пред кривата, че тарифи като тази – не мисля, че ще повлияят твърде много на ценообразуването тук. Те все още ще бъдат по-конкурентоспособни от колегите си в ЕС“, каза Сасин пред CNBC във вторник.

Индустрията на EV в Китай процъфтява благодарение на стимулите и подкрепата на китайското правителство, което поражда опасения за свръхкапацитет от властите в САЩ и Европа.

Министърът на енергетиката на САЩ Дженифър Гранхолм през март предупреди, че Китай може да наводни пазара на електрически превозни средства в САЩ със своите предложения, след като президентът Джо Байдън изрази подобни опасения. САЩ вече обявиха строги нови мита през май. Администрацията на Байдън повиши митата върху вноса на китайски електромобили до 100% от 25%. Съобщава се, че Турция обяви на 8 юни, че ще наложи допълнителни 40% мита върху вноса на превозни средства от Китай.

Разширяване в Европа

Миналия месец китайски производители на електромобили, включително Xpeng и BYD, показаха своите модели в Европа, докато Nio отвори нов шоурум в Амстердам, въпреки продължаващото разследване в ЕС.

BYD обяви през декември, че ще построи нов завод в Унгария, докато Chery през април влезе в съвместно предприятие с испанската Ebro-EV Motors за разработване на нови електромобили.

Чедомир Несторович, професор по геополитика в ESSEC Business School, каза, че „десетки китайски производители сега проучват ЕС“.

Те „ще избегнат или ще се опитат да избегнат всякакви тарифи“, каза Несторович.

„Виждаме как китайските производители на автомобили всъщност създават заводи в Европа. NIO също гледа към Унгария. Така че тук има опции и съм сигурен, че тук се случват обратни канали“, каза Сасин от KraneShares.

Коментари
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
ЕС  може да наложи наложи мито до  50% за китайските електромобили, според анализатори
Нов инструмент улеснява управлението и съкращава с дни месечното приключване в „Бони Холдинг”

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ