Китайската BYD може да построи завод в Турция за $1 млрд.

Китайската BYD може да построи завод в Турция за $1 млрд.

Турските власти възнамеряват да обявят споразумение с китайския автомобилен производител BYD Co. за изграждането на завод на стойност 1 милиард долара в страната, съобщава Bloomberg.

Откриването на завод в Турция може да даде на BYD, най-големият производител на електрически превозни средства в Китай, по-лесен достъп до пазара на ЕС, с който страната има митническо споразумение.

Ден преди това Европейската комисия въведе допълнителни мита върху вноса на китайски електрически превозни средства в ЕС. За BYD това мито е 17,4%. Преди това ЕС вече имаше 10% мита върху вноса на електрически превозни средства от Китай.

Турският пазар също представлява интерес за BYD. Миналата година автомобилите с електрически двигатели представляват 7,5% от продажбите на автомобили в Турция.

Според източници на Bloomberg.а, турският президент Реджеп Тайип Ердоган ще обяви инвестицията в понеделник на церемония в провинция Маниса, където се планира да бъде построено предприятието.

Междувременно вчера стана ясно, че турските власти са се отказали  да въведат допълнително 40% мито върху вноса на китайски електрически превозни средства в страната, което беше обявено през юни. Това стана след преговорите на Ердоган с китайския президент Си Дзинпин на срещата на лидерите на страните от Шанхайската организация за сътрудничество (ШОС) в Астана.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?