Китайският гигант Chery обмисля възможността да произвежда автомобили в Обединеното кралство

Китайският гигант Chery обмисля възможността да произвежда автомобили в Обединеното кралство

Китайският автомобилен гигант Chery обмисля възможността да произвежда автомобили в Обединеното кралство. Ръководителят на компанията в Обединеното кралство Виктор Жанг заяви пред BBC, че е „въпрос на време“ компанията да вземе окончателно решение.
Той заяви, че Chery, която вече се готви да произвежда автомобили в Испания, е решена да възприеме „локален“ подход към европейския пазар. Жанг отрече износът на компанията да се е възползвал от несправедливи субсидии.
Chery, която е създадена през 1997 г., е една от най-големите китайски автомобилни компании. Тя вече е най-големият износител на автомобили в страната, но има амбициозни планове за по-нататъшно разширяване.
За да подпомогне осъществяването на този план, тя създаде две нови марки, насочени изцяло към международния пазар - Omoda и Jaecoo.

Въпрос на време

Автомобилите, предназначени за продажба в Европа, понастоящем се произвеждат в производствената централа на Chery в Уху, Източен Китай. Очаква се обаче ситуацията да се промени.
Компанията вече е сключила сделка с испанската фирма EV Motors, която ще позволи моделите Omoda и Jaecoo да се произвеждат в бившия завод на Nissan в Барселона. Но тя иска да създаде и други бази.
По-рано тази година компанията заяви, че Обединеното кралство също може да бъде кандидат за монтажен завод. Тази възможност остава на масата. „Барселона е нещо, с което вече сме се ангажирали“, обясни  Жанг. „За Обединеното кралство също правим оценка. Честно казано, ние сме отворени за всички варианти и възможности. „Така че мисля, че това е само въпрос на време. Ако всичко е готово, ще го направим“.Говорител на Министерството на бизнеса определи автомобилния сектор в Обединеното кралство като „процъфтяващ“.
„Макар да не можем да спекулираме с търговски инвестиционни решения, приветстваме стартирането на Omoda от Chery International в Обединеното кралство и бихме оценили положително всяка нова инвестиция в Обединеното кралство“, заявиха оттам. Но Обединеното кралство не е единствената страна в списъка на Chery. Тя също така е разговаряла с италианското правителство за създаване на производство в Италия, например.
Джан отрече, че решението ще бъде взето в зависимост от това коя държава ще предложи най-добрите стимули.
„За такъв голям инвестиционен проект това е комбинация от фактори“, каза той.Не става дума само за правителствена политика или стимули. Трябва да се разгледа и самият пазар; образованието, защото са необходими добри талантливи хора като инженери и работници в заводите; има и верига за доставки, логистика. „Така че ще има много фактори, които ще участват в окончателното ни решение“.
Натискът за създаване на производствени бази в Европа се засили след юли, когато ЕС наложи високи тарифи или данъци върху вноса на електромобили от Китай.Според Брюксел това се прави, защото производителите на автомобили в Китай се възползват от „несправедливи субсидии“, които позволяват автомобилите им да се продават в чужбина много евтино, което подкопава местните производители. Китай обвини ЕС в протекционизъм.
Като произвежда продуктите си в Европа, Chery ще избегне плащането на тези мита. Но  Джан настоява, че компанията му винаги е била ангажирана с местното производство. „Не се опитваме да използваме никакви нечестни методи“, настоя той. „Искаме да се адаптираме към местния пазар и да предлагаме най-добрите продукти, като използваме най-добрите дилъри. Да бъдем локализирани е единствената стратегия в дългосрочен план“, каза той. Обединеното кралство все още не е заявило дали ще възприеме подобен подход със свои собствени тарифи.Вътрешният пазар на автомобили в Китай е огромен, като всяка година се продават над 30 милиона автомобила. Участието му в световния пазар също вече е значително, като през миналата година са изнесени около 5 милиона автомобила. Това е с 64% повече в сравнение с предходната година.
В Обединеното кралство китайските марки все още представляват сравнително малък дял от продадените автомобили - около 5 %. Но утвърдените производители на автомобили се опасяват, че тази цифра може бързо да нарасне, като се очаква цените, предлагани от китайските марки, да играят ключова роля, посочва BBC.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ