Китайските автомобилостроители имат по-голяма интензивност на научноизследователската и развойна дейност от Tesla
Листнатите в САЩ китайски компании за електрически автомобили харчат повече за научноизследователска дейност като съотношение към продажбите, отколкото Tesla, според анализ на Си Ен Би Си на финансовите отчети за първото тримесечие на автомобилните производители.
Това е стратегия за оцеляване на изключително конкурентния автомобилен пазар на Китай, който е най-големият в света. Превозните средства с нови енергийни източници, които включват както автомобилите само с батерии, така и тези с хибридно задвижване, са нараснали бързо до повече от 40% от продажбите.
Много китайски автомобилни производители вече харчат толкова или повече от своите глобални колеги за научноизследователска и развойна дейност като процент от приходите, каза Пол Гонг, автомобилен анализатор в UBS.
От четирите листнати на борсите в САЩ китайски компании за електрически автомобили. Nio се класира на първо място, изразходвайки почти 29% от приходите през първите три месеца на годината за научноизследователска и развойна дейност. Това е много по-високо от съотношението на Tesla от 5,4% през първото тримесечие и 4,2% през второто. Компанията на Илън Мъск е известна със сравнително нисък коефициент.
По-малко ясно е дали тези по-високи разходи могат да се превърнат в дългосрочна конкурентоспособност.
Nio работи на загуба в продължение на години и отчита ръст на доставките на своите автомобили с премиум цени едва през последните няколко месеца. В допълнение към представянето на автомобили, през последните години компанията проведе събития за популяризиране на своите услуги за батерии и други технологии, включително едно за качеството на автомобила в края на юни.
„В момента всички говорят за инволюция“, каза Фън Шен, председател на комитета за управление на качеството на Nio. Tой има предвид популярен термин в Китай, с който се описва жестоката конкуренция, особено в индустрията за електрически автомобили.
„Това, върху което компаниите трябва да се конкурират, е качеството“, каза Шен, като добави, че „ако не можете да свършите добра работа по отношение на качеството, няма какво да кажете“. Той изложи широкообхватния план на Nio за повишаване на качеството на продуктите, започвайки основно с нови технологии и иновации във веригата за доставки.
Шен, който е и изпълнителен вицепрезидент на Nio, преди това е бил президент на марката за луксозни електромобили Polestar в Китай и е работил в управлението на качеството във Ford Motor в САЩ и Китай.
През септември 2022 г. Nio откри втората си фабрика в град Хефей, който е производствен център за много автомобилни компании. Във фабриката работят около 2000 души и 756 робота, които автоматизират голяма част от производството.
„Ключът е да дигитализираме всеки етап от производството“, каза Уилям Ли, основател и главен изпълнителен директор на Nio, пред репортери през юни. Той каза, че ако цифровата система може да бъде интегрирана на множество нива на доставчици, компанията може лесно да идентифицира проблемите.
На въпрос за глобалното производство, Ли каза, че Nio ще се придържа към същия производствен стандарт, но не даде подробности за задграничните планове.
Гонг от UBS предупреди, че съотношението между разходите за научните дейности и продажбите, понякога наричано интензивност на научноизследователската и развойна дейност, не е окончателна мярка за технологични иновации.
Xpeng е имала интензивност на научноизследователската и развойна дейност от 20% през първото тримесечие. Li Auto е регистрирала 11%, но автомобилите с удължен пробег компанията са далеч надминали продажбите на чисто електрически превозни средства с батерии.
Когато става въпрос за абсолютни щатски долари, регистрираният в Хонконг гигант BYD, е похарчил еквивалента на 1,47 милиарда долара за научноизследователска и развойна дейност през първото тримесечие, или 8,5% от приходите си. Това е повече от 1,15 милиарда долара, похарчени от Tesla за изследвания и разработки през това време.
За в бъдеще компаниите за електрически автомобили се опитват да се разграничат по отношение на батерии и софтуер – две категории, доминирани от CATL и съответно Huawei, каза Джинг Лиу, професор по счетоводство и финанси и директор на инвестиционния изследователски център в Cheung Kong Graduate School of Business.
Лиу каза, че е малко вероятно една компания да произведе по-добър продукт от който и да е доставчик, но това означава, че в крайна сметка за производителите на автомобили е трудно да се откроят на пазар, където потребителите могат лесно да прескачат между марките.
Huawei твърди, че харчи поне 10% от приходите си за научноизследователска и развойна дейност. Коефициентът на интензивност на CATL е бил 5,4% през първото тримесечие.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.