Лука де Мео: от автомобилната индустрия към луксозния сектор

Лука де Мео: от автомобилната индустрия към луксозния сектор

След пет години като главен изпълнителен директор на "Рено" (Renault), които доведоха до подобряване на репутацията на марката, Лука де Мео преминава от автомобилната индустрия към сектора на луксозните стоки. Ще успее ли да постигне същия успех и с "Гучи" (Gucci), водещата марка на гиганта "Керинг" (Kering), пита испанското издание на "Форбс".

Докато "Рено" вече търси наследник на Лука де Мео, италианецът се подготвя за работата си в "Керинг" - френския конгломерат за луксозни стоки, собственост на бизнесмена и милиардер Франсоа-Анри Пино, който има в портфолиото си марки като "Гучи", "Сен Лоран" (Saint Laurent), "Ботега венета" (Bottega Veneta), "Баленсиага" (Balenciaga) и "Александър Маккуин" (Alexander McQueen) и присъства в над 120 страни, пише БТА.

Новината за тази промяна на обстановката е изненада за някои, но за други е добре пазена публична тайна. От 2015 г. до началото на пандемията Лука де Мео отговаряше в рамките на "Фолксваген" (Volkswagen) за обновяването на  "Сеат" (Seat), включително лансирането на модела "Купра" (Cupra). През десетилетията преди това той прекарва известно време в европейското подразделение на "Тойота" (Toyota) и групата "Фиат" ( Fiat ) с позиции в "Ланча" ( Lancia) , "Алфа Ромео" (Alfa Romeo), "Абарт" (Abarth) и "Фиат" (Fiat).

От 2020 г. в продължение на пет години той е главен изпълнителен директор на "Рено", като дава тласък за подобряването на репутацията на марката. Предприемачът консолидира компанията благодарение на експертния си опит и засилва международното влияние и творческата визия. Той поема поста във френския автомобилостроител  през 2020 г. в един от най-лошите финансови моменти и успява да обърне ситуацията с плана "Ренолюсион" (Renaulution), който връща рентабилността на групата. Лука де Мео прекарва над 30 години в автомобилния сектор, като работи за "Фиат", "Фолксваген" и "Сеат".

Испанското издание "Паис" пише, че европейското автомобилостроене остава без "рокзвездите си" след оттеглянето на Лука де Мео и Карлос Таварес от "Стелантис" (Stellantis). Въпросът е дали с назначаването на Лука де Мео "Керинг" цели той да претвори успехите си от автомобилния сектор и в луксозния сегмент. Според "Форбс-Испания" това е почти сигурно. Пристигането на предприемача означава трансформация на компанията от нулата. Той ще замени сегашния главен изпълнителен директор на "Керинг", нейния собственик Франсоа-Анри Пино, като за първи път компанията ще бъде в ръцете на човек извън семейството основатели.

Едно от предизвикателствата пред Лука де Мео в новата му роля, която, между другото, той ще поеме официално на 15 юли, ще бъде да изведе "Керинг" от черната дупка, в която изглежда се намира. Гигантът в луксозния сектор понастоящем има огромен дълг и отчита спад на капитализацията си от 70 на сто през последните пет години, с който не е в състояние да се справи. Освен това ще трябва да се изправи срещу Ел Ве Ем Аш (LVMH) и "Ермес" (Hermes) - двата еталона, с които в момента се конкурира на пазарите.

Има обаче съмнения, че роденият в столицата на модата Милано Лука де Мео, който никога не е бил в пряк контакт с модните марки, може да се сблъска със затруднения. Някои анализатори обаче на "Бернщайн" (Bernstein) изтъкват, че "управлението на марките и маркетингът са силната страна на Лука де Мео" и че тези умения са "валидни както за автомобилната индустрия, така и за луксозния сектор".

Може да се каже, че спасението е възможно и семейство Пино е осъзнало, че управлението на "Керинг" трябва да бъде оставено в ръцете на човек като Лука де Мео, който има стратегическата и трансформираща (почти чудотворна) визия, че марките се нуждаят от комфортно съжителство на пазар, белязан от постоянна конкуренция.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ