Митата на ЕС върху китайските електромобили влизат в сила, Пекин „не е съгласен и не ги приема“
Министерството на търговията на Китай заяви, че „не приема“ митата, наложени от Европейския съюз върху китайските електрически превозни средства, след като днес увеличените тарифи, които достигат до 45,3%, влязоха в сила, предаде Си Ен Би Си.
Допълнителните тарифи ще варират от 7,8% за Tesla до 35,3% за SAIC Motor, които са в допълнение към стандартното мито от 10% върху вносните автомобили в ЕС.
В изявление министерството каза, че „Китай многократно е изтъквал, че антисубсидийното разследване на ЕС срещу китайските електрически превозни средства включва много неразумни и несъответстващи позиции и е протекционистична практика на „нелоялна конкуренция“.
ЕС стартира „антисубсидийно“ разследване на китайски електромобили миналата година, твърдейки, че те са били незаконно субсидирани и по този начин „причиняват или заплашват да причинят икономически щети“ на индустрията на електромобилите в блока.
Китай вече е завел дело по механизма за уреждане на спорове на Световната търговска организация. Министерството на търговията заяви, че „Китай ще продължи да предприема всички необходими мерки за решителна защита на законните права и интереси на китайските компании“.
Министерството на търговията на Китай също подчерта, че ЕС е заявил, че ще продължи да преговаря с Китай, като добави, че и двете страни провеждат нов кръг от консултации.
От ведомството също изразиха надежда, че ЕС ще „работи с Китай по конструктивен начин..., ще постигне възможно най-скоро решение, приемливо и за двете страни, и ще избегне ескалацията на търговските търкания“.
На 25 октомври Ройтерс съобщи, че двете страни разглеждат възможни ангажименти за минимални цени от китайски производители или инвестиции в Европа като алтернатива на митата.
Кен Пенг, ръководител на инвестиционната стратегия за Азия в Citi Wealth, каза пред Си Ен БИ Си, че „като се има всичко предвид, това решение е жалко, но не е наистина съществено по мащаб“.
Пен добави, че нивото на митата изглежда „умерено“, но посочи, че тарифите както на САЩ, така и на ЕС ще принудят китайските производители да разнообразят веригите за доставки и да увеличат капацитета извън Китай.
Според него ако Китай реши да отмъсти, то това ще стане с атака срещу вноса на селскостопански и луксозни стоки от Европа.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.