Митата на ЕС върху китайските електромобили влизат в сила, Пекин „не е съгласен и не ги приема“

Министерството на търговията на Китай заяви, че „не приема“ митата, наложени от Европейския съюз върху китайските електрически превозни средства, след като днес увеличените тарифи, които достигат до 45,3%, влязоха в сила, предаде Си Ен Би Си.
Допълнителните тарифи ще варират от 7,8% за Tesla до 35,3% за SAIC Motor, които са в допълнение към стандартното мито от 10% върху вносните автомобили в ЕС.
В изявление министерството каза, че „Китай многократно е изтъквал, че антисубсидийното разследване на ЕС срещу китайските електрически превозни средства включва много неразумни и несъответстващи позиции и е протекционистична практика на „нелоялна конкуренция“.
ЕС стартира „антисубсидийно“ разследване на китайски електромобили миналата година, твърдейки, че те са били незаконно субсидирани и по този начин „причиняват или заплашват да причинят икономически щети“ на индустрията на електромобилите в блока.
Китай вече е завел дело по механизма за уреждане на спорове на Световната търговска организация. Министерството на търговията заяви, че „Китай ще продължи да предприема всички необходими мерки за решителна защита на законните права и интереси на китайските компании“.
Министерството на търговията на Китай също подчерта, че ЕС е заявил, че ще продължи да преговаря с Китай, като добави, че и двете страни провеждат нов кръг от консултации.
От ведомството също изразиха надежда, че ЕС ще „работи с Китай по конструктивен начин..., ще постигне възможно най-скоро решение, приемливо и за двете страни, и ще избегне ескалацията на търговските търкания“.
На 25 октомври Ройтерс съобщи, че двете страни разглеждат възможни ангажименти за минимални цени от китайски производители или инвестиции в Европа като алтернатива на митата.
Кен Пенг, ръководител на инвестиционната стратегия за Азия в Citi Wealth, каза пред Си Ен БИ Си, че „като се има всичко предвид, това решение е жалко, но не е наистина съществено по мащаб“.
Пен добави, че нивото на митата изглежда „умерено“, но посочи, че тарифите както на САЩ, така и на ЕС ще принудят китайските производители да разнообразят веригите за доставки и да увеличат капацитета извън Китай.
Според него ако Китай реши да отмъсти, то това ще стане с атака срещу вноса на селскостопански и луксозни стоки от Европа.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Денят в цифри
България |За какво се споразумяха Китай и САЩ в Женева?
Компании |Проучване: Най-популярният плод в света е застрашен от климатичните промени
Свят |Може ли чревната флора да ни превърне в престъпници?
Наука и Здраве |The Times: ЕС и Великобритания ще представят пакт за отбрана тази седмица
Свят |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 12-ти до 18-ти май
Хороскоп |На днешната дата, 12 май. Световен ден на медицинските сестри
На днешната дата |УЕФА предвижда промени в правилата за „милиметровите“ засади във футбола
Спорт |Зеленски покани Путин да се срещне лично с него в Турция
Свят |Как умните лидери запазват най-ценните си кадри
Лидерство |Туск обвини Русия за пожара на най-големия мол във Варшава
Свят |Четири стратегии за разказване на истории, с които ще изградите лоялни последователи
Маркетинг |Устойчивост vs. икономика vs. енергия. Кой кого командва?
16-и зелен и енергиен форум |ADVERTORIAL

United Group International ще пусне в експлоатация ново оптично трасе, свързващо Гърция и Югоизточна Европа

Първо публично представяне на безплатния софтуер в помощ на хора, лишени от зрителни способности

Коментари
Няма въведени кометари.