Нов силен играч в семейството на Renault

Нов силен играч в семейството на Renault

Renault агресивно атакува европейския пазар в последната година, пускайки нови модели. Компанията набляга на добра визия, конкурентни цени и иновативни технологии, превръщайки марката във все по-търсена и разпознаваема.

Най-новият член на семейството на френската компания е Renault Megane седан. Неговият по-малък брат Megane хечбек се движи по родните пътища от близо година и за това време събра доста суперлативи. Сега седанът идва да отговори на нуждите от повече простор и лукс. И резултатът е налице - изключителен дизайн, качествени изработки, високотехнологични екстри.

Впечатляваща визия

Изваяните форми, агресивната предница и светлинният почерк отпред и отзад са някои от неповторимите характеристики във визията на Renault Megane седан. Особено стилен е панорамният покрив, нещо, което рядко се предлага дори в по-високите класове.

 В сравнение с хечбека Megane седан е пораснал с цели 27 сантиметра, до 4,63 м, широк е 1,81 м, а междуосието е рекордно за класа – 2,71 м. Тези размери дават повече пространство за пътниците и огромен багажник, който е с обем от 530 литра. Липсва обаче бутон за отварянето му, което е лек недостатък. Вместо това той се отваря с прокарване на крак под задната броня, екстра, която все повече компании започват да използват. Освен това задният капак може да се отвари и с бутон на арматурното табло или на дистанционното.

Впечатляващата визия на седана се допълва от широкия набор от цветове и джанти.

Стилен интериор

Стилният и иновативен интериор на хечбека е пренесен и в седана. Много качествени материали и тапицерии, придават лукс и удобство на автомобила. Renault Megane седан е оборудван със системи, повечето от които са характерни за по-висок клас автомобили. Има безконтактно отключване и start/stop система. Сензорното арматурно табло, с до 8,7-инчов TFT дисплей  е много удобно за наблюдаване на почти всички параметри на колата. Наложилата се през последната година система на Renault R-Link 2 е достъпна и в седана. Чрез нея шофьорът има достъп до абсолютно всички системи на автомобила – от управлението на музиката, през климатизацията и навигацията, до настройване на окачване, двигател и т.н.

В Renault Megane седан е налична и системата Multi-Sense, чрез която задавате параметрите на вашия автомобил, в зависимост от вашите желания, настроения и начин на каране. Имате избор от пет режима - „Комфорт”, „Неутрален”, „Спортен”, „Икономичен” и „Персонализиран”. Системата въздейства върху техническите конфигурации на двигателя, смяна на предавките, промяна в съпротивлението на волана, звук на двигателя.

Сигурност на високо ниво

Сигурността винаги е била от най-голямо значение за Renault. Затова в Megane седан се достъпни почти всички предлагани на пазара системи за сигурност - от AEBS (Active Emergency Braking System),системата която предупреждава водача да спре, за да избегне челен сблъсък, през предупредителните системи за мъртвите точки за видимост и напускането на лентите за движение, до адаптивния автипилот, който влиза в действие в диапазона 50 км/ч - 150 км/ч, за да регулира скоростта ви.

Двигатели, икономичност, поведение на пътя

Megane седан се предлага в широка гама двигатели - три дизелови, вариращи от 90 до 130 к.с. и два бензинови с мощност от 115 и 130 к.с. Скоростните кутии са четири – две ръчни, съответно пет и шестстепенни, и две автоматични с двоен съединител, съответно шест и седемстепенни.

Лично изпробвах дизеловия агрегат Energy dCi 130, оборудван с шестстепенна ръчна скоростна кутия. 1,6-литровият двигател има мощност от 130 конски сили, а въртящият момент е 320 Нм. Двигателят набира пъргаво, липсва почти всякаква турбодупка, а разходът е доста приличен. След като изминах близо 400 километра градско и извънградско каране разходът бе  6,4 литра на сто километра.

Шофирането на седана е много приятно. Воланът и педалът на газта се променят в зависимост от режима, избран от системата Multy Sense, което дава възможност на различни стилове на каране. При режим „Спорт”, с по-голяма скорост и в завои воланът е твърд и директен, а педалът реагира при най-лекия допир, докато в режим „Комфорт” кормилото е плавно, идеално за прави отсечки и магистрали. Возията е много комфортна, благодарение на нови връзки на задното окачване, както и нови амортисьори и стопери.

Новият играч в семейството на Renault е изключително силен , Megane седан е автомобил готов да отговори на най-взискателни вкусове и предпочитания.

Цените на модела стартират от 30 690 лева с ДДС, а повече подробности можете да видите ТУК.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ