Пет страни от ЕС харчат $45 млрд. годишно за субсидиране на служебни коли, задвижвани с изкопаеми горива

Пет страни от ЕС харчат $45 млрд. годишно за субсидиране на служебни коли, задвижвани с изкопаеми горива

Според проучване, поръчано от екологичната група „Транспорт и околна среда“ (T&E), петте най-големи страни членки на ЕС изразходват 42 млрд. евро (45,60 млрд. долара) годишно за субсидиране на служебни автомобили, задвижвани с изкопаеми горива, като вместо това призовават за повече субсидии за електромобили, предаде Ройтерс.

Служебните автомобили съставляват около 60% от продажбите на нови автомобили в Европа.

Италия предоставя 16 млрд. евро субсидии за служебни автомобили, задвижвани с изкопаеми горива, следвана от Германия, която предоставя 13,7 млрд. евро, показва проучването на консултантската компания Environmental Resources Management (ERM).

Франция и Полша осигуряват съответно 6,4 млрд. евро и 6,1 млрд. евро годишно.
Дружествата предлагат автомобили като екстри за служителите, често със значителни субсидии за ползи в натура, включително компенсиране на потребителските данъци и облекчения при използването на гориво.

Около 15 млрд. евро в четирите държави отиват за субсидиране на джипове, установи проучването. Шофьорите на служебни автомобили получават средно годишно данъчно облекчение в размер на 6800 евро, което достига до 21 600 евро за по-големите модели с високи нива на замърсяване.

„Напълно нелогично и неприемливо е да продължаваме да влагаме милиарди средства на данъкоплатците в технология, която е в пълно противоречие с програмата на Европейската комисия за екологичен преход“, заяви пред Ройтерс директорът на отдела за автопаркове на T&E Стеф Корнелис.

Проучването идва в момент, когато продажбите на електромобили в Европа намаляха, отчасти защото те са по-скъпи от еквивалентните модели, задвижвани с изкопаеми горива, и по този начин са недостъпни за много потребители.

Продажбите на напълно електрически автомобили в Европейския съюз са спаднали  с 43,9% през август, като най-големите пазари на електрически автомобили - Германия и Франция - са отбелязали спад от съответно 68,8% и 33,1%, според данни на индустрията.

Проучването на ERM установи, че финансови стимули за водачите на служебни автомобили да преминат към електромобили се предоставят само в бившата членка на ЕС - Обединеното кралство.

Председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен съобщи на новия ръководител на Европейския съюз по въпросите на климата Вопке Хьокстра в писмо от 17 септември, че един от приоритетите на Хьокстра ще бъде да предложи как постепенно да се премахнат субсидиите за изкопаеми горива.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ