Пет страни от ЕС харчат $45 млрд. годишно за субсидиране на служебни коли, задвижвани с изкопаеми горива

Пет страни от ЕС харчат $45 млрд. годишно за субсидиране на служебни коли, задвижвани с изкопаеми горива

Според проучване, поръчано от екологичната група „Транспорт и околна среда“ (T&E), петте най-големи страни членки на ЕС изразходват 42 млрд. евро (45,60 млрд. долара) годишно за субсидиране на служебни автомобили, задвижвани с изкопаеми горива, като вместо това призовават за повече субсидии за електромобили, предаде Ройтерс.

Служебните автомобили съставляват около 60% от продажбите на нови автомобили в Европа.

Италия предоставя 16 млрд. евро субсидии за служебни автомобили, задвижвани с изкопаеми горива, следвана от Германия, която предоставя 13,7 млрд. евро, показва проучването на консултантската компания Environmental Resources Management (ERM).

Франция и Полша осигуряват съответно 6,4 млрд. евро и 6,1 млрд. евро годишно.
Дружествата предлагат автомобили като екстри за служителите, често със значителни субсидии за ползи в натура, включително компенсиране на потребителските данъци и облекчения при използването на гориво.

Около 15 млрд. евро в четирите държави отиват за субсидиране на джипове, установи проучването. Шофьорите на служебни автомобили получават средно годишно данъчно облекчение в размер на 6800 евро, което достига до 21 600 евро за по-големите модели с високи нива на замърсяване.

„Напълно нелогично и неприемливо е да продължаваме да влагаме милиарди средства на данъкоплатците в технология, която е в пълно противоречие с програмата на Европейската комисия за екологичен преход“, заяви пред Ройтерс директорът на отдела за автопаркове на T&E Стеф Корнелис.

Проучването идва в момент, когато продажбите на електромобили в Европа намаляха, отчасти защото те са по-скъпи от еквивалентните модели, задвижвани с изкопаеми горива, и по този начин са недостъпни за много потребители.

Продажбите на напълно електрически автомобили в Европейския съюз са спаднали  с 43,9% през август, като най-големите пазари на електрически автомобили - Германия и Франция - са отбелязали спад от съответно 68,8% и 33,1%, според данни на индустрията.

Проучването на ERM установи, че финансови стимули за водачите на служебни автомобили да преминат към електромобили се предоставят само в бившата членка на ЕС - Обединеното кралство.

Председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен съобщи на новия ръководител на Европейския съюз по въпросите на климата Вопке Хьокстра в писмо от 17 септември, че един от приоритетите на Хьокстра ще бъде да предложи как постепенно да се премахнат субсидиите за изкопаеми горива.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски: 60% от оръжията на украинската армия вече се произвеждат в Украйна
Никола Цолов втори във Формула 3, тимът му стана шампион
Иван Иванов спечели титлата от Откритото първенство по тенис на САЩ при юношите
"Газпром" предупреждава Европа за риск от недостиг на газ през зимата
Държавният резерв: За 3 години са раздадени над 2 милиона литра вода
За пръв път в историята хора от общността на ЛГБТ участват официално в поклонение във Ватикана
След оплаквания: OpenAI ще реорганизира екипа, отговарящ за поведението на ChatGPT
Операторите помолени да крият негативни реакции към Тръмп на финала на US Open