Пламен Иванов ще се бори за титлата Най-ефективен шофьор на камион в света

Пламен Иванов ще се бори за титлата Най-ефективен шофьор на камион в света

Пламен Иванов ще представи България на световния финал на състезанието за ефективно шофиране на камиони Optifuel Challengе 2017, който ще се проведе в Толедо на 18 октомври. Там плевенчанинът ще се изправи срещу националните шампиони от още 28 държави. Те ще влязат в оспорвана битка както за титлата Най-ефективен шофьор на камион в света, така и за голямата награда – интелигентния и икономичен камион Renault T 480 13L OPTIFUEL.

Optifuel Challenge 2017 e четвъртото издание на състезанието, организирано от Renault Trucks. Тази година в него се включиха над 2500 участници от 29 държави, сред които и България. Според регламента националните състезания излъчиха 29 шампиона, които ще премерят уменията си след броени дни в Испания.

Големият финал в Толедо ще се проведе в две части. В първия кръг участниците ще трябва да решат тест, който проверява знанията им, свързани с икономичното и екологично шофиране. Във втората фаза те ще трябва да ги демонстрират и на практика по време на 40-минутно шофиране на камион Renault Trucks T Optifuel.

Победителят ще бъде определен на база комплексна оценка на постигнат нисък разход на гориво и поддържане на ефективна скорост, която би позволила изпълнението на транспортни задачи при реални условия. Представянето на състезателите ще се следи в реално време с интелигентната система за управление на автопарк Optifleet. Контролен автомобил ще се движи по маршрута с участниците, за да отчита трафика и факторите, които могат да повлияят на шофирането.

През юни Пламен Иванов спечели националната шампионска титла и място на международния финал на Optifuel Challenge 2017. Той постигна най-добър резултат на тежкото трасе край Разлог в сериозната конкуренция на 20 финалисти, излъчени от общо 250 участници в предварителните кръгове у нас. На второ място се класира Петър Минков от Габрово, а третото място завоюва друг плевенчанин - Християн Ангелов.

Renault T 480 13L OPTIFUEL е проектиран  с основна цел намаляване на  разхода на гориво, което е  основно перо в разходите на  транспортните фирми. Двигателят  е 13-литров EURO 6, степен C, с инжекционна система „комън рейл“. Камионът е снабден серийно и с набор от интелигентни технологии: забранен режим „power“, функция Eco cruise control с режим на контролирано движение по инерция Optiroll, изключващ се въздушен компресор, сервоусилвател с променлив дебит и функция за автоматично изключване на двигателя. Разполага и с иновативния регулатор на скоростта Optivision, който използва GPS свързаност, за да следи топографията на пътя и да съобрази изборът на предавки, ускорението и скоростта с конкретните условия.

За да се оптимизира теглото, Renault Trucks Optifuel T има няколко алуминиеви компонента (въздушни резервоари, резервоари за гориво, джанти, DFR рамка на устройството за спиране на ремаркето). И накрая, автомобилът е оборудван с гуми с ниско съпротивление при търкаляне.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
Бързото ранно разпространение на птичи грип в Европа поражда опасения от нова криза
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС
Anthropic и Google Cloud сключват мащабна сделка за AI чипове
Лидерите на страните от ЕС са направили първа крачка към използване на замразени руски активи в полза на Украйна