Преходът на Китай към електромобили е токова бърз, че Volkswagen изостава рекордно с продажбите

Преходът на Китай към електромобили е токова бърз, че Volkswagen изостава рекордно с продажбите

Преходът на Китай към електромобили е токова бърз, че Volkswagen изостава рекордно с продажбите

Китайските марки поемат водеща роля в бързото преминаване на страната към превозни средства с нова енергия (NEVs), което поставя Volkswagen в позицията да регистрира най-малко продажби в страната от 2021 г. насам, сочи анализ на Си Ен Би Си на публични данни за първите три тримесечия на годината.

Германският автомобилен гигант не е единственият, които изпитва затруднения на този пазар, показва анализът, който включва още 10 световни автомобилни марки.

Nissan е напът да запише най-лошата си година на пазара от 2009 г. насам, докато Hyundai се очаква да постигне най-ниските си продажби поне от същата година, показва анализът на CNBC.

Спадовете идват, тъй като Китай бързо се отказа от двигатели с вътрешно горене и се насочва към NEVs. Това е бързо разрастващ се пазар на автомобили с батерии и хибридно задвижване, който Tesla и местни марки като BYD са завладели.

В Китай - най-големият автомобилен пазар в света, превозните средства с нова енергия представляват повече от една трета от новите леки автомобили, продадени в страната досега тази година.

Това е според Китайската асоциация на пътническите автомобили, която също прогнозира, че местният автомобилен пазар ще нарасне с 20% през ноември спрямо същия период на предходната година.

Докато Volkswagen остава гигант на автомобилния пазар в Китай с около 3 милиона продадени автомобила годишно, германската марка не е спечелила много популярност в пространството на електрическите автомобили. През юли компанията избра да инвестира около 700 милиона долара в китайски стартъп за електрически автомобили Xpeng, за да разработи съвместно две коли за Китай.

BYD бързо наваксва. Базираната в Шънджън компания продаде повече от 1 милион коли за първи път през 2022 г. и е на път да продаде 2,5 млн. автомобила в Китай тази година, установи Си Ен Би Си.

Toyota, която изпитва затруднения при прехода към електрически автомобили, се очертава да запише най-лошата си година по отношение на общите продажби в Китай от 2020 г. насам с около 1,8 млн. бройки.

Китайската автомобилна индустрия се развива по-бързо от темпа на растеж на пазара, каза Алвин Лиу, анализатор в офиса на Canalys в Шанхай, отговарящ за глобалното проследяване и анализ на пазара на превозни средства с нова енегия.

Той посочи, че с около 2 или 3 млн. продадени бройки, BYD е напът а завладее значителен дял от пазара за превозни средства с нова енергия на Китай.

Чуждите марки стават все по-малко популярни сред китайските потребители, тъй като те обмислят покупка електрически автомобили. Ограниченията за регистрационните номера в големите градове като Пекин стимулират местните жители да купуват електрически вместо автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Проучване на Bernstein сред повече от 1500 потребители в Китай през август и септември установи, че BYD е най-предпочитаната марка, към която китайските купувачи на електрически превозни средства биха се обърнали, когато търсят нов автомобил. Tesla е втора, а третото място е за Nio.

Що се отнася до предпочитанията за следваща покупка на автомобил, „с изключение на Tesla, всички чуждестранни марки отбелязаt спад на позицията спрямо предходната година, от които японските марки (напр. Toyota, Honda, Nissan) падат най-много“, се посочва в докалда.

„Сред по-младото население също се забелязва спад на интереса към традиционните негермански премиум марки и в по-малка степен към немските премиум марки“, се казва в доклада.

Проучването показва известна лоялност към марките автомобили в Германия, но и липса на промяна, когато става въпрос за различни източници на енергия.

„Tesla е по-привлекателна за настоящите собственици на немски и други премиум марки, тъй като те преминават към електромобили“, се казва в доклада на Bernstein.

Тежка конкуренция

Въпреки че новият енергиен пазар на Китай се разраства бързо, конкуренцията е ожесточена дори за местните марки.

През юли BYD пусна своя най-директен конкурент на Tesla досега, Denza N7, като същевременно разшири усилията си отвъд масовия пазар на автомобили и навлезе на този на ултралуксозни коли с цена от над 1 милион юана (повече от $138 000) с гигантския SUV U8 под марката Yangwang .

„Ако тази година беше конкурентна, следващата година ще бъде още по-конкурентна“, каза Ан Конгуи, ръководител на EV марката Zeekr на Geely, пред репортери на 27 октомври.

Той говореше след пускането на луксозния електрически спортен автомобил на Zeekr 001 FR, със спецификации, ясно предназначени да съперничат на Tesla Model S Plaid - на по-ниска цена.

Ан твърди, че нито една автомобилна компания няма да може да възпроизведе 001 FR в рамките на пет години.

Zeekr, който постави рекорд за месечни доставки през октомври с малко над 13 000 автомобила в Китай, има агресивни планове за разширяване на продажбите в Европа и Близкия изток през следващите две години.

Навлизане на световния пазар

BYD и други марки също продават електрически автомобили в чужбина.

Тази година Китай е напът да стане най-големият износител на автомобили в света, изпреварвайки Япония и Германия, се посочва в анализ на Moody's през август.

В знак на това колко голяма сила стават китайските автомобилни производители в чужбина, Европейският съюз през септември започна антисубсидийно разследване срещу китайските компании за електрически превозни средства.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ