Рокади на върха в Toyota. Акио Тойода се оттегля като шеф след 14 години начело на компанията

Рокади на върха в Toyota. Акио Тойода се оттегля  като шеф след 14 години начело на компанията

Акио Тойода ще се оттегли като президент и главен изпълнителен директор на Toyota и ще предаде кормилото на предаде кормилото на най-големия автомобилен производител в Япония в момент, когато компанията е изправена пред предизвикателството да се адаптира към търсенето на превозни средства с нулеви въглеродни емисии, пише Ройтерс.

От компанията съобщиха, че Тойода ще бъде заменен на поста главен изпълнителен директор от 53-годишния Коджи Сато, който е и президент на подразделението за автомобили от премиум клас Lexus.

Настоящият председател Такеши Учиямада ще се откаже от титлата си, но ще остане в борда на директорите. Тойода ще стане председател след поредица от промени, които влизат в сила от 1 април.

Въпросът кой ще поеме управлението от Тойода - 66-годишният внук на основателя на компанията, все по-често беше във фокуса на инвеститорите. Новината за промените на върха в компанията обаче дойде като изненада.

Под ръководството на Тойода, продължило 14 години, автомобилният производител изостана от голяма част от конкурентите си, що се отнася до пускането на пазара на електрическите превозни средства, твърдейки, хибридната технология, която въведе с Prius, ще остане важна в бъдеще, като в същото време залага и на инвестициите във водородни технологии.

Този подход предизвика критики от страна на инвеститори и активисти, които някога широко възхваляваха технология и екологичните възможности на Toyota.

Тойода каза, че мисията на Сато ще бъде да трансформира Toyota в „компания за мобилност“, без да уточнява какво ще включва тази стратегия.

Сато каза, че Тойода му е предложил поста на главен изпълнителен директор в края на годината, когато и двамата са били в Тайланд за събитие, посветено на 60-годишнината от дейността на Toyota там. Сато разказва, че Тойода го е попитал дали може да поемете поста на главен изпълнителен директор. „Не знаех как да отговоря. Мислех, че е шега“, казва той.

Коджи Ендо, старши анализатор в SBI Securities, каза, че обявяването на смяната на ръководството е „огромна изненада“ и че Тойода вероятно ще остане дълбоко ангажиран с операциите на компанията от позицията си на председател.

„Следващите няколко години могат да бъдат просто един вид чиракуване за Сато като следващ президент“, обясни той.

По време на повече от десетилетие на върха, Тойода ръководи автомобилния производител в период на интензивна промяна в автомобилната индустрия и нарастваща несигурност относно това как автомобилни производители с дългогодишна история като Toyota могат да отблъснат предизвикателството от по-нови, а и често по-пъргави, конкуренти като Тесла.

Тойода, говорейки на пресконференция, каза, че неговият мандат начело на Toyota е започнал през 2009 г. с „криза след криза“ на фона на ефектите на глобалната рецесия, кризата с безопасността до смущенията в производството, последвали земетресението и цунамито през 2011 г. в северна Япония.

В четвъртък той каза, че Сато е избран, защото е „работил усилено, за да научи философията на Toyota“. „Главният изпълнителен директор се нуждае от младост, енергия, сила“, добави той.

Сато започва кариерата си в Toyota през 1992 г., преди да се издигне в йерархията, за да стане главен инженер на Lexus International през 2016 г.

Той заема позиции като президент на Lexus International и Gazoo Racing Company, марката за моторни спортове на Toyota, през 2020 г.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски отхвърли идеята на Путин за среща в Москва и го покани в Киев
Зеленски: Ако Путин искаше край на войната, нямаше да подстрекава съседите ни да ни налагат енергийна блокада
Тръмп подписа указ за преименуване на Министерството на отбраната в Министерство на войната
Братя Карни превръщат колиба в империя от пицарии със заем от 600 долара
Израелската армия призовава жителите на град Газа да го напуснат
Tesla предлага възнаграждение от 1 трилион долара на Мъск. Ще го одобрят ли акционерите?
На днешната дата, 6 септември. 140 години от Съединението на България
Напрежение между Сеул и Вашингтон, след като властите в САЩ задържаха над 300 южнокорейци в завод на Hyundai