В Русия възраждат култовата автомобилна марка "Волга" с китайски технологии

В Русия възраждат  култовата автомобилна  марка Волга с китайски технологии

Русия е напът да възроди още една местна марка автомобили, популярна през съветската епоха, - "Волга", съобщава ДПА, като се позовава на руски медии. В рамките на търговски панаир са били показани три нови модела, но зад производството им не стои руска технология.

Според руските медии, които цитират автомобилната компания, в масовото производство на новата "Волга", което ще започне тази година, ще бъдат вложени 60 милиарда рубли (663 милиона долара).

Производството ще се осъществява в традиционния за "Волга" автомобилен завод "Горки" (ГАЗ) в град Нижни Новгород на река Волга от неизвестната досега компания ПЛА (или Производство на леки автомобили на руски). Тя е вписана в регистъра на компаниите буквално преди дни.

В социалните мрежи в Русия обаче се появи видео с премиера Михаил Мишустин, който критикува факта, че всичко в автомобила, дори воланът, е китайско. "Искам воланът да е руски. Това не е толкова трудно, колкото производството на скоростни кутии или други компоненти", казва той.

Като се изключи добре познатото лого ГАЗ, новата "Волга" всъщност е автомобил, който единствено ще се сглобява в Русия, но е дело на китайската марка "Чанган" (Changan). Единствени елементи, чийто дизайн е руски, са предната броня и решетката на радиатора.

След началото на руската инвазия в Украйна всички западни компании спряха производството си в Русия и се изтеглиха. В завода в Нижни Новгород, например, се намираха поточни линии на  Volkswagen и  Skoda.

Опитите за замяна на западното производство с местно се провалиха. Шумно обявеното през миналата година възраждане на "Москвич", например, се оказа без истинска руска основа. Новият "Москвич" по същество е копие на китайската JAC JS4.

Освен това производството на автомобили в Русия рязко спадна след началото на войната в Украйна. Докато през 2021 г. от поточните линии в страната са слезли около 1,5 милиона коли, през 2023 г. те са били едва 720 000, пояснява ДПА, цитирана от БТА.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ