Volkswagen China и Xpeng разработват нови електромобили
Стотици работници от Volkswagen прекарват много време в офисите на Xpeng, тъй като германският автомобилен гигант и китайският стартъп работят за създаването на електрически автомобили за Китай, каза съпрезидентът на Xpeng Браян Гу пред CNBC. Той също така каза, че партньорството ще помогне на глобалните амбиции на Xpeng.
През юли 2023 г. Volkswagen обяви инвестиция от 700 милиона долара в Xpeng за съвместно разработване на две електрически коли за доставка в Китай през 2026 г. Автомобилите ще бъдат базирани на платформата за G9 на Xpeng, среден електрически кросоувър SUV. Работниците на германската компания прекарват повече време в офисите на Xpeng, отколкото тези на стартъпа във Volkswagen, каза Гу. Те учат за технологията на стартъпа. Технологията за подпомагане на водача на Xpeng се счита за една от най-добрите налични в момента в Китай. Версията на Tesla, предлагана на пазара като „напълно самоуправляваща се“, не е напълно достъпна в Китай.
Гу подчерта, че бъдещите автомобили ще бъдат „много различни“ от тези, които в момента се продават от Xpeng или Volkswagen. Той каза, че автомобилите вероятно ще имат „по-добър обхват, зареждане, много по-интелигентно шофиране, повече луксозни технологии, за същата цена, потенциално“.
Китай е ключов пазар за Volkswagen. Германският автомобилен производител е доставил 3,2 милиона коли в Китай миналата година, повече от 3,1 милиона в цяла Западна Европа. Но подобно на много традиционни чуждестранни автомобилни гиганти, Volkswagen също се бори в Китай, тъй като местният пазар бързо се измества към автомобили само с батерии и хибридни автомобили. Доставките на компанията в Китай се сринаха с 19,3% през тримесечието, приключило през юни спрямо предходната година.
Въпреки че доставките на Xpeng през второто тримесечие са нараснали с 30% на годишна база до повече от 30 200 автомобила, стартъпът изостава от много от своите китайски конкуренти.
Търсене в чужбина
Междувременно компанията се наложи в чужбина, както и китайските компании за електрически автомобили BYD и Nio. През второто тримесечие Xpeng заяви, че продажбите ѝ в чужбина надхвърлят 10% от общите приходи за първи път.
Главният изпълнителен директор и основател на Xpeng Хе Сяопин каза пред Bloomberg миналата седмица, че китайският автомобилен производител е в предварителни етапи на избор на място в Европейския съюз като част от бъдещите планове за локализиране на производството. От Xpeng коментираха, че по време на автомобилното изложение в Пекин през пролетта вече са споделили, че компанията обмисля възможността за производство в чужбина.
Гу отделно каза пред репортери в понеделник, че усилията за локализиране в Югоизточна Азия вероятно ще се случат по-рано от всички в Европа. Той допълни, че 10-годишният стартъп има за цел да достигне до поне 40 държави и региони до края на тази година, спрямо около 30 досега.
Xpeng стартира в Тайланд, Хонконг и Макао по-рано този месец. Гу каза, че тази седмица стартъпът стартира в Малайзия и официално разкрива влизането си в Сингапур, където Xpeng има магазин. Стартъпът също планира да навлезе в Австралия, Нова Зеландия, Обединеното кралство и Ирландия, каза Гу.
Партньорство във веригата за доставки
Говорейки за това как китайската компания се учи от германския си партньор, Гу каза, че служителите на Xpeng посещават офисите на Volkswagen в град Хефей, столицата на китайската провинция Анхуей, за дизайн и технологии, и Пекин за дискусии по веригата за доставки.
Двете компании през февруари обявиха, че са влезли в „програма за съвместно снабдяване“ за авточасти.
Xpeng инвестира в роботиката от 2020 г. и сега се фокусира върху човекоподобни роботи, които могат да се справят с множество задачи във фабриките.
Но на въпрос дали тази хуманоидна интеграция включва вериги за доставки, свързани с Volkswagen, Гу посочи, че е твърде рано за такова прилагане.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.