Volkswagen: Високите цени на енергията ще убият производството на батерии в Европа

Volkswagen: Високите цени на енергията ще убият производството на батерии в Европа

Германският автомобилен гигант Volkswagen може да спре да инвестира във фабрики за батерии в Европейският съюз, ако блокът не успее да укроти цените на енергията и да засили индустриалната си политика, заяви висш изпълнителен директор на компанията, цитиран от „Политико“.

„Европа не е конкурентоспособна по отношение на разходите в много области, особено що се отнася до разходите за електричество и газ“, написа шефът на марката Томас Шефер в социалните мрежи, критикувайки индустриалната политика на Европа.

„Ако не успеем бързо да намалим цените на енергията в Германия и Европа, тогава инвестициите в енергоемко производство или в нови фабрики за батерии в Германия и в целия ЕС вече няма да бъдат осъществими“, каза той.

Неговите коментари поставят под съмнение голяма инвестиционна програма, стартирана от компанията, за ускоряване на прехода й от двигатели с вътрешно горене към по-чисти електрически превозни средства преди през 2023 г. да влезе в сила на забраната на ЕС за продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене. Инициативата включва изграждане шест завода за акумулаторни клетки в Европа, които се очаква да генерират над 20 млрд. евро годишни продажби и да създадат до 20 хил. работни места.

Публикацията също така идва във време, когато високите цени на енергията повишават разходите за енергоемките индустрии, излагайки на риск конкурентоспособността на Европа за производство.

„Истината е, че в международен аспект сравнение и ЕС бързо губят своята привлекателност и конкурентоспособност“, каза Шефер. „САЩ, Канада, Китай, Югоизточна Азия и региони като Северна Африка натискат газта“, добави той.

Шефер, който  ръководи автомобилния бизнес на групата за масовия пазар, посочи Закона за намаляване на инфлацията в САЩ като пример за стабилна индустриална политика. Политиката има за цел да привлече инвестиции в зелени технологии чрез обвързване на продажбите на електрически електрически превозни средства местно производство с получаване на данъчен кредит. Много европейските правителства да се оплакват, че този закон източва инвестиции далеч от континента.

В публикацията си Шефер нарече постоянните европейски програми за индустриални субсидии „остарели“ и „бюрократични“ и каза, че предварителните планове на министъра на икономиката на Франция Бруно Льо Мер и вицеканцлера на Германия Робърт Хабек за укрепване на подкрепата на Европа за нейните големи индустриални играчи „ще се провалят. "

„ЕС спешно се нуждае от нови инструменти, за да предотврати пълзящата деиндустриализация и да запази Европа привлекателна като място за бъдещи технологии и работни места“, твърди Шефер.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ