Volvo C70 става на 20

Volvo C70 става на 20

Един от емблематичните модели на Volvo - C70 чества 20 си рожден ден. Представен за първи път на автомобилния салон в Париж през 1996 г., Volvo C70, пленява сърцата на автомобилните фенове.

При появата си Volvo C70 има същото междуосие като Volvo 850 и същата дължина, но въпреки това създава впечатлението, че е доста по-елегантен, тъй като се е знаело още от началото, че автомобилът ще се произвежда и като кабриолет.

Периодът за разработка на C70 е кратък - отнема едва 30 месеца от първите проучвания до производството на първите автомобили. Сътрудничеството с TWR е от ключово значение за постигане на това и проектните разходи са по-управляеми.

Предната част определено е в стила на Volvo, но останалата част от каросерията е много по-заоблена от всеки друг предшестващ модел на компанията. C70 предвещава нова посока в дизайна, която характеризира в много бъдещи модели.

Свободата на избор за клиента е важна в автомобил като C70 и клиентът може да избира от 17 различни цвята на боята. Стандартен, металик и перлен. С 40 различни комбинации за интериора с нюанси по отношение на материала и цветовете, изборът е почти безкраен.

От огромно значение е скоростта да отговаря на външния вид. Затова C70 е лансиран ексклузивно с 5-цилиндрови двигатели с турбокомпресор. Най-мощният двигател, 2,3-литровият с 240 к.с. По-умерена версия, с обем 2,5 литра и мощност 193 к.с., е пусната на пазара по същото време, а има и 2,0-литрови версии, предлагащи съответно 180 и 225 к.с., за пазари, където обемът на цилиндъра определя данъчните ставки.

Въпреки че C70 е в голяма степен емоционален автомобил, при който дизайнът определя функцията, има достатъчно място за четирима души и техния багаж. И тъй като са разработени от Volvo, нивата на безопасност са високи и включват система за защита при странични удари (SIPS), защита от камшичен удар (WHIPS), обтегачи на коланите и странични въздушни възглавници.

 Новината, че към Volvo C70 купе ще се присъедини и кабриолет е обявена едновременно с лансирането на купето. Volvo C70 кабриолет е представен една година по-късно и е първият модел кабриолет на Volvo от съвременната епоха. В продължение на много години компанията Volvo е скептична относно кабриолетите от съображения за безопасността при катастрофа, но в модела C70 кабриолет са въведени функции като системата за защита срещу преобръщане (ROPS) - с две защитни рамки зад задните седалки, които се активират, ако автомобилът се преобърне. Рамката на предното стъкло е фиксирана върху основния панел и е изработена от високоякостна стомана.

Дизайнът издържа проверката на времето и не се променя съществено през деветте години съществуване, на които се радва първото поколение. Volvo C70 купе се произвежда до 2002 г., докато версията кабриолет съществува още три години до април 2005. До тази дата са произведени 76 809 автомобила C70, от които 27 014 са купе и 49 795 са кабриолет.

 

Второто поколение C70 кабриолет, което е с прибиращ се твърд покрив от три части и се произвежда от Pininfarina, е лансирано на Автомобилния салон в Париж през септември 2005 г.

10 неща, които може би не знаете за Volvo C70.

1. C70 има една от най-добрите аудиосистеми в света по онова време. Високоговорители от престижната датска марка Dynaudio, Dolby Surround и усилвател с до 4x100 вата.

2. 17 различни екстериорни цвята са разработени под ръководството на дизайнера Хосе Диас де ла Вега. Той също така ръководи работата по дизайна на интериора, а Андерс Гунарсон играе същата роля по отношение на екстериора.

3. В Швеция има специален клуб на собствениците на C70 - шведският клуб Volvo C70. Те организират шествие от завода в Удевала до Музея на Volvo в Гьотеборг по повод 20-годишния юбилей.

4. Премиерата в Париж е можела да се следи и онлайн - това е първият път, когато това се случва в Европа.

5. През 1998 г. C70 печели приза за най-добър автомобил Volvo в проучването за удовлетвореността на клиентите на J.D. Power и заема пето място в общото класиране.

6. Финландската фирма Valmet прави предложение за C70 кабриолет с тънък покрив. То не води до производство, но наследникът на C70 получава покрив от този вид през 2005 г.

7. Том Уокиншоу, човекът зад TWR, е опитен състезателен пилот с три световни титли в състезанията за туристически автомобили и две победи на състезанията Дейтона и 24 часа на Льо Ман, съответно.

8. През 1999 г. Volvo придобива TWR от Autonova и продължава производството самостоятелно. По-късно Volvo създава компания с италианската фирма Pininfarina.

9. Във филма Светецът (1996), Саймън Темплар, в ролята Вал Килмър, шофира Volvo C70 в цвят Garnet Red. Филмът е заснет преди представянето на C70, което означава, че е бил обвит в голяма тайнственост.

10. Предварителната информация за C70 е била оскъдна. Включвала е елегантни снимки, няколко технически факта и цитат от три реда на Питър Хобъри: „Опитах се да създам автомобил, който хората ще желаят, а не автомобил, от който хората се нуждаят.“

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ