За първи път китайските автомобилостроители са продали повече коли от американските за една година

За първи път китайските автомобилостроители са продали повече коли от американските за една година

За първи път китайските автомобилостроители са продали повече коли от американските за една година

Автомобилните компании в Китай са продали повече коли от американските си колеги за първи път миналата година, стимулирани от силното представяне на BYD и растежа на развиващите се пазари, посочи изследователят Jato Dynamics в доклад, публикуван в четвъртък.

Китайските марки, водени от базираната в Шънджън BYD, са продали 13,4 млн. нови превозни средства миналата година, докато американските марки са продали около 11,9 млн., показват данните. Японските марки водят с 23,59 млн. продажби.

Ръстът на продажбите в Китай също изпреварва този в САЩ - с 23% повече от предходната година в сравнение с 9% в САЩ.

„Небрежността от страна на установените производители на автомобили, която доведе до постоянно високи цени на колите, неволно насочи потребителите към по-достъпни китайски алтернативи“, посочи в доклада Фелипе Муньос, старши анализаторът на Jato.

Китайските производители на автомобили, както и водещата им автомобилна марка BYD, разширяват позициите си в световен мащаб, тъй като ценова война на електрическите превозни средства у дома понижи цените и натежа върху маржовете на печалба.

Марките от Китай са навлезли по-силно в развиващите се икономики, където Jato каза, че всяка пета продажба на нови автомобили е била извършена миналата година на фона на повишено глобално търсене.

„Над 17,5 милиона нови коли бяха продадени в развиващите се икономики през 2023 г. Това е повече от общите продажби в САЩ или Европа през годината“, каза Муньос.

Китайските производители на автомобили спечелиха значителен пазарен дял в Близкия изток, Евразия и Африка, като същевременно отбелязаха растеж в Латинска Америка и Югоизточна Азия, се казва в доклада.

Междувременно някои китайски марки също увеличиха дела си в развитите икономики, включително Европа, Австралия, Нова Зеландия и Израел.

Растежът идва въпреки повишената търговска враждебност между Китай и Запада и други фактори като конфликти в Европа, високи лихвени проценти и високи цени на превозните средства, каза Муньос.

Според доклада продажбите са нараснали във всеки регион, с изключение на Африка, като Европа расте най-бързо поради процъфтяващото търсене в Турция.

Но през 2024 г. индустрията е изправена пред засилени насрещни търговски ветрове, като повече страни предприемат мерки за защита на местната индустрия от евтин китайски износ.

Тази седмица ЕС обяви увеличение на митата върху китайските електромобили с до 38%. По-рано САЩ увеличи четирикратно митата върху китайските електромобили до 100%.

Съобщава се също, че Турция ще обяви 40% допълнителни мита върху превозни средства от Китай в събота, сигнализирайки, че някои нововъзникващи пазари може да последват примера на западните страни.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ