Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Европейската мода на път да завладее Индия и Латинска Америка
Испанската и европейската мода преживяват критичен момент. С ограниченията, които държат бизнеса им затворен и промяната на потребителските навици, продажбите им рязко спаднаха. Успехът през 2020 г. зависи от съпротивлението на удара. „Не е време да отваряте нови магазини“, твърдят от Асоциацията на работодателите в сектора. Това обаче не е съвсем така. Магазини се отварят, но това се случва на хиляди километри от Мадрид, Барселона, Париж или Лондон. Компаниите са се фокусирали върху позиционирането си на развиващите се пазари. Въпреки удара по сметките им, те обмислят да отворят нови магазини в Бомбай, Ню Делхи, Кали, Канкун или Лима, за да станат основните играчи на азиатския и южноамериканския пазар, пише elconfidencial.com.
Последната компания, която се присъедини към тези задгранични приключения, беше Bimba&Lola с дебюта си на уругвайския пазар. Дебютите на испански марки като Mango, Desigual, Adolfo Domínguez в тези региони се умножиха през последните месеци. Един от основните играчи на испанските компании е Индийският субконтинент. Desigual влезе на тази локация за първи път, Mango удвои присъствието си в магазините, а H&M също увеличи мрежата си там.
Шведската модна компания H&M, например вижда потенциал за растеж в отварянето на магазини в тези страни и разширяването на електронната търговия. В допълнение към магазина си в Индия, компанията смята за ключов пазара на Латинска Америка и отвори свои обекти в Баранкила (Колумбия), Лима (Перу) и Канкун (Мексико).
Desigual от своя страна признава, че приоритетите на бизнес стратегията сега са по-близо до потребителите на тези пазари, което предполага трансформация на каналите за растеж на стратегически международни пазари. Поради тази причина фирмата отвори първите си два магазина в Индия (Ню Делхи) и в Южна Африка, в ситуация, белязана от пандемията. Освен това отвори магазин и в Токио, за да укрепи пазарното си присъствие там, което вече разполага с 22 магазина.
Mango също засили международното си присъствие, умножавайки мрежата си в Индия с 10 нови магазина, като сега там има общо 29 обекта. Източници от каталунската фирма признават, че целите за откриване може да се преразгледат поради пандемичната ситуация.
Adolfo Domínguez също избра да увеличи присъствието си на развиващите се пазари. Марката е насочила своите усилия към Колумбия и Мексико, две от местата, които привличат най-много нови обекти (има отворени H&M и в двете държави). В страната на кафето испанската компания отвори врати в Картахена де Индиас през ноември. Мексико пък е един от основните й пазари, където са съсредоточени 36% от цялата му търговска мрежа. Плановете за разширяване обаче няма да приключат само в тези две страни, защото компанията иска да засили присъствието си и в Перу.
Групата Tendam, собственик на марки като Cortefiel или WomenSecret, се е разширила в международен план чрез своята "ежедневна" марка дрехи Springfield. Откриванията на нови обекти се проведоха в Мексико, но фокусът беше разширен с нови точки за продажба в Сърбия и Египет.
Bimba&Lola е една от последните, които се присъединяват към този списък. Наскоро текстилната верига откри магазин в Уругвай и друг в Украйна. И в двата случая навлизането на тези пазари е станало чрез съюзи с местни партньори. Въпреки "дебюта" си в тези две нови места, марката се оттегли от Италия.
С настоящите планове компаниите се фокусират върху бъдещето. Но защо точно върху Индия и Южна Америка? Според различни експерти и институции тези два пазара са се утвърдили като пазари с най-голям потенциал в света, особено за азиатската държава. Според McKinsey потенциалът на индустрията в Индия е огромен. Според техните оценки БВП на този сектор ще нараства с 8% годишно до 2022 г. Според техните данни това означава, че ще стане шестият по големина пазар в света, на ръба да надмине Германия и Обединеното кралство и да постигне оборот от 57 000 милиона евро само в облеклото.
Тези места имат проблеми и предизвикателства, с които трябва да се сблъскат, най-вече инфраструктурата, но McKinsey предупреждава, че има няколко предизвикателства, които испанските марки ще трябва да преодолеят, за да се утвърдят в субконтинента. Като начало, нейната необятност. Не трябва да се забравя, че модата в Индия отговаря на съвсем различни канони от тези на Запад, така че фирмите ще трябва да предлагат други видове продукти. И не на последно място, Индия има много ниско качество на инфраструктурата, което може да затрудни логистиката и продажбите.
Що се отнася до Южна Америка, Бизнес асоциацията за търговия с текстил, аксесоари и кожи (ACOTEX) вярва, че това е ключов пазар за бъдещето, тъй като той ще се увеличава през следващите няколко години и е идеално допълнение към бизнеса в Европа и САЩ. И за разлика от Индия, „това е по-стабилен и по-напреднал пазар“. Според доклада на Kearney "Global Retail Development Index" Индия е втората държава в света с най-голям потенциал, Колумбия е десета, а Перу е тринадесета. А Латинска Америка и Карибите се очертават като пазари с потенциален растеж, движени от нарастващото вътрешно търсене, икономическия растеж и покупателната способност.
Източник: elconfidencial.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.