А мелниците работят денонощно

А мелниците работят денонощно

Все повече хора се завръщат към добрите стари рецепти за домашно приготвени печива в момент, когато над 90% от населението на САЩ е под някаква форма на блокада, пише Bloomberg.

В резултат на това продуктите за домашно приготвен хляб, торти, бисквити изчезват от рафтовете на магазините в невиждани до скоро темпове. По данни на  Nielsen продажбите на мая са скочили с 457% през седмицата до 28 март на годишна базаn. При брашното ръстът е 155%, при бакпулвера – 178%, при маслото – 73%, а при яйцата – 48%.

Американците пекат у дома повече от всякога, казва Кели Олсън, говорител на Red Star Yeast. Компанията не крие изненадата си от скока в търсенето и прави всичко възможно, за да запълва бързо опразващите се рафтове в магазините. „Надяваме се наличността при търговците на дребно да се върне към нормалното в рамките на следващите яколко седмици“, посочва Олсън.

Производителите на брашно също не смогват да отговорят на повишеното търсене. Central Milling, която има обекти в щатите Юта и Калифорния, обяви на уебсайта си, че значителното увеличение на онлайн поръчките е довело до изчерпване на стоките. Известната с големия избор на зърнени храни и брашна Bob’s Red Mill в Милуоки, щата Орегон, също публикува обръщение до клиентите си на своя уебсайт, в което подчертава „безпрецедентния“ скок в търсенето.

Базираната в Кентъки Hopkinsville Milling отчита пък двоен ръст при пакетирането на брашно от обичайното. „Сякаш имаме Коледа и Денят на благодарността, взети заедно“, казва президентът на компанията Робърт Харпър.

Въпреки че презареждането на щандовете не се случва толкова бързо, колкото потребителите купуват, всъщност няма реални липси, макар че глобалната верига на доставките започва да се задъхва в някои области. „До този момент тук в САЩ доставките на пшеница се считаха за изобилни“, коментира Ерика Олсън, мениджър пазарно развитие и проучвания в North Dakota Wheat Commission. Празните рафтове са логистичен проблем, хората бързаха да се запасят с брашно, а мелниците не бяха подготвени за това, посочва още Олсън.

Подобна е ситуацията и в Европа. Британските мелници работят денонощно, „реално мелейки брашно 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, за да удвоят производството на брашно за продажба на дребно и да задоволят търсенето“, посочва и Алекс Уо, генерален директор на Националната асоциация на британските и ирландските мелничари.

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ