Netflix изпревари по пазарна капитализация петролния гигант ExxonMobil

Netflix изпревари по пазарна капитализация петролния гигант ExxonMobil

Netflix изпревари по пазарна капитализация петролния гигант ExxonMobil

Компанията за стрийминг Netflix струва повече от американския петролен гигант ExxonMobil, след котировките на акциите й достигнаха исторически връх на 15 април при цена на акция от $448. В резултат пазарната стойност на Netflix достигна 196 милиарда долара. 

Капитализацията на Netflix нараства на фона на пандемията на коронавирус. Все повече са хората под карантина не само в САЩ, но и по света, които, блокирани вкъщи, запълват времето си със сериалите на компанията. Netflix вече е дори по-скъпа от своя конкурент Disney, който пазарът оценява на 186,6 милиарда долара.

В същото време цената на акциите на ExxonMobil падна с 3% до 39,30 долара, което приравни пазарната й капитализация до 166 милиарда долара поради срива в цените на петрола. През 2013 г. компанията беше най-скъпата в света, но сега тази позиция се дели от технологичните титани Apple и Microsoft.

С повече от 160 милиона абонати по целия свят, успехът на Netflix бе подкрепен от стартирането на популярни оригинални предавания, пуснати след въвеждането на режимите на самоизолация по целия свят. Конкурентите на услугата, като Amazon Prime Video, оценени на 118 милиона потребители, както и новата стрийминг услуга на Disney, също се възползваха от пандемията на коронавирус, поради което стрийминг пазарът бе в състояние да увеличат притока на нови потребители. Броят на абонатите на новата стрийминг услуга Disney Plus, откакто стартира преди пет месеца, надхвърли 50 милиона. За сравнение, стратегическата цел, която Disney си постави при старта на услугата бе да достигне до 60-90 милиона абонати до края на фискалната 2024 година. На практика Disney Plus изпреварва растежа си с впечатляващи темпове, въпреки загубите по отношение на капитализацията Disney. Експерти твърдят, че филмовата компания е успяла за 5 месеца да постигне това, което отне на Netflix  7 години. 

В същото време с повишаването на пазарната си стойност, Netflix проби в популярния акроним FAANG (Facebook, Amazon, Apple, Netflix и Google), който на Wall Street обозначава най-популярните и ефективни американски технологични компании. Инвеститорите на Amazon и Netflix изглежда са се избавили от опасенията си относно въздействието на пандемията върху производството на съдържание от Netflix в Съединените щати.
 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ