Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Проучване в 6 държави: 57% от компаниите-производители все още нямат собствен онлайн магазин

Над половината производители все още не притежават собствен онлайн магазин въпреки форсираното разрастване на този сектор, предизвикано от COVID-кризата. Това установи мащабно онлайн проучване на Медияпост Хит Мейл България. То обхваща компании-производители, базирани в 6 държави в Централна и Източна Европа – България, Гърция, Румъния и Словакия, Унгария и Чехия. Сред участниците има както големи и разпознаваеми брандове, така и малки компании, а най-голяма е групата на местните независими производители на стоки.
Сред отговорилите компании най-голям е процентът на производителите на хранителни стоки и напитки – приблизително 35%. Следват ги най-разнообразни категории – от санитарни принадлежности, през селскостопански продукти до стоманени изделия.
На въпрос кои платформи използват, за да продават стоката си, най-честите отговори посочват сайтове за електронна търговия или магазин във Facebook. Сравнително висок е процентът на производителите, които използват маркетплейс платформи като eMag, Amazon, Etsy и др. – 23%. Като най-големи преимущество точно на този вид канал производителите определят висококачествения трафик на маркетплейса (36%), ясните критерии за работа в платформата (23%), както и ясната комисионна при всяка продажба, което елиминира или поне намалява необходимостта от допълнителен маркетингов разход (20%).
Сред основните недостатъци при онлайн продажбите чрез маркетплейса, начело излизат високите комисионни такси от платформата (27,59%), последвани от големия брой конкуренти, събрани на едно място (24%). Ето още интересни изводи от изследването:
- 56% от анкетираните производители продават онлайн в България
- 18% от производителите продават в повече от една държава и едва 7% – в три или повече пазара едновременно.
- Най-предпочитаният пазар за разрастване на онлайн бизнеса от анкетираните компании е Румъния – дестинация, посочена от 28% от производителите.
- най-голямото предизвикателство за развиване на онлайн бизнес на чужда пазар е доставката до крайния потребител в чуждата държава (40%). Трудностите около превода и локализирането на електронния магазин на съответния език, както и обслужването на поръчките, са другите две основни притеснения на участниците.
- Липсата на време, експертиза и опит са основни причини, които спират производителите да развиват онлайн бизнес
Анкетираните компании разкриват още и какви са приблизителните им обороти за изминалата година. Най-висок е процентът на участниците с оборот под 100 000 евро (34%), но доста впечатляващ е броят на компаниите с годишен оборот между 1 и 10 милиона евро – цели 21%.
Компанията, извършила проучването излиза с подробен доклад, допълнен с практически съвети и насоки за стартиране на електронна търговия. Можете да го разгледате подробно ТУК
Ключови думи
|
|
Италия глоби платформата за онлайн търговия Shein с 1 млн. евро за подвеждащи екотвърдения
Компании |Tesla възнаграждава Мъск с акции на стойност 29 млрд. долара
Автомобили |Несигурността около митата доведе до спад на поръчките към германския машиностроителен сектор
Икономика |Над 56 720 кв. м тротоари са обновени в София до края на юли
Общество |Андрей Райчев: Партиите се готвят отрано за президентските избори
Политика |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 4 до 10 август
Хороскоп |Над 10 000 хотела в Европа завеждат колективен иск срещу Booking.com
Свят |Хонконг съобщи за първи случай от 6 години на треска чикунгуня
Свят |Задавайте си тези въпроси всеки ден, за да бъдете по-успешни
Техники за успех |Десетки хиляди участваха в мащабно пропалестинско шествие по моста Харбър Бридж в Сидни
Общество |Гърция предупреждава туристите за много красиви, но и опасни места за посещение
Свят |Само 16% от германците „със сигурност” биха се сражавали за страната си
Свят |Светът на парите: Глобалната крипто вълна набира скорост в Азия
Финанси |

Коментари
Няма въведени кометари.