Unilever въвежда мерки срещу бедността

Unilever въвежда мерки срещу бедността

Една от най-големите компании за потребителски стоки Unilever обяви, че ще въведе мерки срещу крайната бедност, предаде Би Би Си.

Англо-нидерландската компания, която притежава десетки популярни брандове като Dove, Knorr и Domestos, обяви, че до 2030 г. фирмата ще работи единствено с доставчици, които могат да докажат, че осигуряват заплащане, гарантиращо нормален живот на служителите. Заплатата трябва да включва разходи за храна, вода, жилище, образование, здравеопазване, транспорт и облекло, както и да са предвидени обезщетения за извънредни случаи.

Компанията обяви, че вече работи със счетоводни и одиторски компании, с които да установят какво е нивото на това заплащане за всяка една от 190-те страни, в които има партньори, подизпълнители и доставчици. Unilever твърди, че вече е осигурила подобно заплащане за всички свои служители, но иска да гарантира това и за останалите хора, чийто труд е част от продуктите на компанията.

Според Би Би Си инициативата ще има позитивен ефект за милиони души по света, тъй като компанията работи с 60 000 фирми подизпълнители от цял свят – от малки ферми до глобални производители. Също така фирмата се надява, че по този начин ще привлече повече нови клиенти, тъй като потребителите в глобален мащаб все повече живо се интересуват какъв е пътят  на стоките до тях – дали се опазва околната среда и дали не се експлоатират работниците например. „Хората търсят продукти с  добра история и тази тенденция особено се засили по време на пандемията“, коментира Алан Джоуп, изпълнителният директор на компанията.

От друга страна обаче е твърде вероятно стойността на продуктите да се повиши в следствие от новите изисквания на компанията. Но според Джоуп новото поле на конкуренция няма да бъде цената, удобството и големият асортимент, а отношението на производителите към околната среда и обществото.

 През 2020 г. компанията обяви, че до 2030 г. напълно ще е преустановила използването на петролни продукти в почистващите си препарати. Това обаче ще важи само за съставките на самите препарати, но не и техните пластмасови опаковки. В момента въглеродният отпечатък на Unilever е 100 млн. тона годишно, но има план да бъде напълно въглеродно неутрална до 2039 г.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Бързото ранно разпространение на птичи грип в Европа поражда опасения от нова криза
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС
Културни кодове: Кандидатстването за работа стана твърде скъпо начинание
Anthropic и Google Cloud сключват мащабна сделка за AI чипове