Всеки ден по-добри от вчера

Всеки ден по-добри от вчера

Мила Маречкова за лидерския дух на екипа на British American Tobacco България

- Госпожо Маречкова, British American Tobacco е една от най-големите компании в световен мащаб и от години е представена на българския пазар - каква е вашата рецепта за успех?

- British American Tobacco е най-бързо растящата компания в сектора и този извод е на база на данните на независимо пазарно проучване на агенцията за изследвания ACNielsen. Двете основни съставки на нашия успех са силното ни портфолио и екипът, който няма да приеме нищо по-малко от най-доброто като резултат. Многогодишният ни опит на пазара ни помогна да разберем предпочитанията и нуждите на българските консуматори и да отговорим на тях по най-добрия начин - представяйки международните ни марки Dunhill, Lucky Strike, Vogue и Rothmans в България. Ключово значение имат безкомпромисното качество, финият и балансиран вкус на продуктите ни в съчетание с добра комуникация и представяне на пазара, а и не на последно място и добра работа с нашите партньори по веригата на продажби. Консуматорите в България са много взискателни към вкуса на цигарите и за нас е много важно да подсигурим качествени тютюни и уникални рецепти за тютюневия микс във всеки един от различните формати, в които се предлагат нашите марки.

- Как мотивирате екипа, за да постигне тези добри резултати?

- В British American Tobacco България изграждаме културата на победители, а това означава не само да постигнем определен резултат - като пазарен дял или продажби, а всеки ден да сме по-добри от вчера. Това става с изключително сплотен екип, който работи само и единствено за най-доброто решение за компанията.

В екипа вътрешно си поставяме дългосрочни амбициозни цели. Решаването на лесни задачи може да изглежда примамливо в краткосрочен план, но дългосрочно не носи нито резултат, нито удовлетворение.

За мен е удоволствие и привилегия да работя в нашия екип на победители и това ми дава сили и аз да давам всичко от себе си и да търся нови предизвикателства.

- Наскоро се появи новината за придобиването ви на марките и дистрибуционната мрежа на "Булгартабак" на българския пазар - какво означава това за вас?

- Това е важен момент за нашия бизнес, инвестиция и демонстрация на доверие в българския екип. Придобиването разкрива големи възможности за последващото развитие на British American Tobacco на пазара и ни прави лидер в България с пазарен дял от 40%. Марките с дългогодишно признание на консуматорите, като например Victory и Eva Slims, допълват добре нашето портфолио.

В резултат на сделката ще увеличим служителите в компанията, като ще продължим да прилагаме в България своя дългогодишен опит и световни практики в обучението на екипа, корпоративната социална отговорност и иновациите.

- Как успявате в надпреварата да привличате и задържате най-добрите служители?

- Ние предоставяме на нашите служители възможност да се развиват и да градят кариера както на българския, така и на международния пазар.

Дългогодишният опит ни показа, че различията са голямо предимство, затова екипите ни са много разнообразни. Не само изпращаме колегите в чужбина, но и приемаме представители на други пазари в нашия екип, а съвременните технологии правят общуването и обмяната на опит на международно ниво част от ежедневието ни. Това ни помага да генерираме нови идеи, а и прави работното ни място по-привлекателно и премахва ограниченията за развитие.

Чувстваме се не само като български екип, а и като част от по-голяма общност, когато работим по проектите, включващи различни пазари и функции, имаме редовни брифинги за резултатите, постигнати на нашите пазари, и заедно празнуваме нашите и постиженията на колегите от другите държави.

Освен вече обучени и опитни специалисти British American Tobacco активно търси и нови таланти. Стажантската ни програма помага на млади хора, току-що завършили висшето си образование, да се запознаят с работа по международни стандарти, да придобият практически умения и да получат добър старт на кариерата си.

Като една от най-големите компании в света, British American Tobacco използва своя опит в обучение, развитие и мотивация на служителите си като предимство на пазара на труда. Наистина ме радва, че интересът за работа в нашата компания е голям, което е признание за нашата работа и екип.

- Какви качества търсите при кандидатите за работа и поощрявате сред наетите? Кои от тях са специфични за компанията и съответно - кои са универсални за модерния мениджмънт? 

- Ценим на първо място професионализма, отговорността и умението да се работи в екип. Друго изключително важно изискване за новите кадри е да споделят нашите корпоративни ценности. За нас в British American Tobacco винаги е важно да се развиваме като работодател, да отразяваме съвременните тенденции на пазара на труда и да предлагаме на своите служители не само адекватно възнаграждение, но и удоволствието да работят за най-бързо развиващата се компания в бранша.

Щастлива съм, че работя в семейството на British American Tobacco, за което работата ни е повече от място, където имаме определени задължения и отговаряме за конкретни задачи, а е част от живота ни, в която влагаме сърцето си, развиваме се и се чувстваме оценени. Това дава сили и вдъхновение за още по-смели мечти и куража да ги постигаме.          

British American Tobacco оперира в България от 1993 г. и има ключова позиция на българския пазар. Компанията е един от най-големите международни инвеститори у нас.

British American Tobacco е втората по пазарен дял тютюнева компания в световен мащаб. Брандовете є се продават на повече от 200 пазара. В нея работят над 50 000 души по целия свят, а още по-голям брой са наети индиректно през веригите за доставки на компанията. BAT има над 200 марки в портфолиото си. Компанията заема водеща позиция в най-малко 55 страни по света.

 

BRITISH AMERICAN TOBACCO БЪЛГАРИЯ е част от BAT Клъстър Централна Европа, в който влизат общо 9 страни: Чехия, Албания, България, Унгария, Косово, Македония, Черна гора, Сърбия и Словакия. BAT Клъстър Централна Европа оперира на пазар с 60 милиона души.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ