Хайде, на кино!

Хайде, на кино!

70% от европейските филмови любители предпочитат да ходят на кино, отколкото да гледат филм у дома.

Това посочва международно проучване, съставено по повод 70-ото издание на Филмовия фестивал в Кан от Mastercard - официалния партньор на събитието. 

Изследването е проведено с представителна извадка в седем града - Берлин, Истанбул, Лондон, Мадрид, Москва, Париж и Рим, и дава актуални изводи за преживяването на хората в кината – какво е то в момента и как новите технологии ще го променят в бъдеще. Във време, когато технологиите се променят скоростно, и начините, по които гледаме филми, стават все по-различни, отбелязват авторите на проучването. Любителите на киното остават привързани към преживяването в кино салон: 64% от анкетираните от различни градове харесват идеята за подобрено преживяване при гледане на филм в бъдеще.

Проучването изследва нагласите за гледане на филми на 2125 жители на посочените градове. За запитаните киното е третата най-любима културна дейност, след пътуване и хранене навън. Специално за жителите на Рим и Париж, киното се нарежда на втора позиция след пътуванията.

Участващите в анкетата жители на Рим са на първо място по посещаемост в кината, като 41% от запитаните заявяват, че ходят на кино поне веднъж седмично.

Непосредствено след тях се нареждат жителите на Москва и Париж, от които 38% заявяват същото. В Париж са концентрирани най-запалените кино фенове – 8% заявяват, че посещават киното повече от веднъж седмично.

Ходенето на кино е регулярна и колективна практика за всички. Киноманите, които предпочитат да ходят на кино сами, са едва 8%. Хората, взели участие в проучването, предпочитат ходенето на кино по двойки – 48% от запитаните.

На въпрос какви чувства предпочитат да усещат по време на гледането на филм в киносалон, отговорите от всички седем града се обединяват около желанието за смях. На втора и трета позиция запитаните очакват да бъдат изненадани или да се размечтаят. Комедията е любимият жанр, а непосредствено след това се нареждат екшън и драма филмите. Класацията разкрива и няколко географски различия: в Лондон хората предпочитат драмата, а в Истанбул – научната фантастика.

Независимо от града, ясният отговор за най-хубавото място за гледане на филм е киносалонът. На въпрос къде си представят, че ще гледат филми след 10 години, запитаните на първо място посочват иновативни пространства като високотехнологични мултиплекси, които подобряват зрителското преживяване.

„Киното е много силен културен навик“, коментира Стюарт Браун, директор програма и придобиване в BFI. „Когато се появи телевизията, всички казваха, че това ще обозначи края на киното. Същото се случи с видеокасетите, а след това и с DVD дисковете, като сега се случва и със стрийминга. И все пак, киното продължава да съществува и да се развива. Всички иновации (IMAX, 3D, звукови ефекти и т.н.) всъщност са от съществено значение за това киното да остане атрактивно преживяване“, казва той. 

„Въпреки, че ходенето на кино е преживяване, което е далеч от изчезване, киносалоните трябва да се адаптират към новите очаквания на публиката“, допълва Ник Виварели, журналист в списание Variety. Според него „кината сами по себе си трябва да вдигнат нивото на оборудването си, за да направят преживяването дори още по-уникално и различно от това, което публиката може да преживее у дома”

„Кино преживяването трябва да бъде запазено“, отбелязва Лиса Неселсън. По думите й „по-младите поколения са ключови за тази цел. Много е хубаво да видиш какво влияние оказва ходенето на кино върху децата, въпреки че те може и да не разберат напълно филма, който гледат. Киното отваря нови хоризонти на мислене, нови асоциации, които ще повлияят на живота им на по-късен етап“.

„В днешно време хората и обществото като цяло оценяват преживяванията повече от материалните неща. Киното се подчинява на същото правило и това е една от причините да остане уникална и масова културна дейност. Ето защо е от съществено значение да предлагаме безценни преживявания в кината“, заявява Роуз Бомонт, старши вицепрезидент, маркетинг и комуникации в Mastercard.

По традиция Mastercard дава възможност на свои потребители да изживеят магията на кино света, като получат ексклузивен достъп до фестивала в Кан. Тази година две българки имаха безценната възможност да отседнат във великолепен хотел, за техния външен вид да се погрижат персонален гримьор, фризьор и стилист, така че да се превърнат в част от историята на един от най-престижните филмови фестивали в света.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ