Скарлет Йохансон съди Disney заради „Черната вдовица“

Скарлет Йохансон съди Disney заради „Черната вдовица“

Скарлет Йохансон, която влезе в образа на „Черната вдовица“ в общо 8 блокбъстъра, преди героинята ѝ да умре, сега съди създателя на филмите, Walt Disney Company, заради нова стратегия на компанията, породена от пандемията от COVID-19.

Актрисата е подала жалба във Върховния съд на Лос Анджелис с твърдение, че договорът ѝ е бил нарушен с премиерата на „Черната вдовица“ едновременно по кината и в стрийминг платформата Disney+. На Йохансон ѝ било обещано, че лентата „Черната вдовица“ ще получи ексклузивен дебют в кината за приблизително 90 до 120 дена, преди да се завърти онлайн, пише „Ню Йорк Таймс“.

Според нея по този начин възнаграждението ѝ, базирано до голяма степен на продажбите на билети, е било нарушено заради двойната премиера. В жалбата се казва, че достъпът до филма в Disney+ „драматично е намалил приходите от боксофиса“.

През първите три дена в кината „Черната вдовица“ е събрал 158 млн. долара от билети в световен мащаб и други 60 млн. долара в Disney+ Premier Access. Общите продажби сега възлизат на 327 млн. долара.

Бързото пускане на филма в стрийминг платформата може да струва на Йохансон над 50 млн. долара. Толкова би получила, ако „Черната вдовица“ бе достигнала 1 млрд. долара продажби на билето на глобално ниво.

Според „Ройтерс“ актрисата, изиграла един от ключовите образи във вселената на Marvel, ще бъде представлявана от адвокати от кантората Kasowitz Benson Torres. Обвинението в съда е подадено от Джон Берлински и Даниел Сондърс.

Двамата са представлявали друг свой клиент срещу Walt Disney Company и Fox Entertainment – става дума за хотелиерската компания Genting Malaysia Berhad и за дело, произтичащо от прекратено лицензионно споразумение, което би позволило използването на част от интелектуалната собственост на Fox във връзка с тематичен парк Genting. В крайна сметка е постигнато споразумение и лицензът на хотелиерската фирма е възстановен.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ