Френската Total подписва газов договор с Иран за 4,8 млрд. долара

Френската Total подписва газов договор с Иран за 4,8 млрд. долара

Френската петрол компания Total, която оглавява международен консорциум заедно с китайската CNPCI, ще подпише утре договор на стойност 4,8 млрд. долара с Иран за разработването на голямо газово находище. Така Total става  първата европейска компания от сектора, която се връща в Иран, съобщи иранският министър на петрола, цитиран от Франс прес. Total е третата голяма френска компания, след PSA и Renault, които отново започват бизнес в Иран.

Френската петролна група държи 50,1% от дяловете в консорциума, който ще добива газ в Иран. Останалите дялове са за китайската корпорация CNPCI - 30% и за иранската Petropars -19,9%.

Предварителното споразумение беше подписано през ноември миналата година в Техеран.

Total се надява, че сделката ще създаде още възможности в петролния и газовия сектор, като и за петролната химическа индустрия в Иран. Страната притежава вторите по големи газови запаси в света (след Русия) и е четвърта по петролни запаси.

Сделката е пред подписване, въпреки твърдата позиция на Вашингтон и гласуваните от Сената нови санкции срещу Иран.

През 2015 бе подписан историческото ядрено споразумение между Иран и САЩ, Русия, Китай, Франция, Германия и Великобритания, което позволи вдигането на част от санкциите срещу Техеран и връщането на европейски компании в ислямската страна. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Топ 5 бизнес книги, изисквани за прочит от Харвардския университет
Посланието на европейските лидери към Тръмп: Подкрепата за мира означава подкрепа за Украйна
Най-големият музикален фестивал в Румъния генерира 120 млн. евро приходи за общината организатор
Броят на новорегистрираните фирми в ЕС расте почти три пъти по-бързо от този на фалиралите
Времето: Жълт код за обилни валежи в 12 области в страната
Румен Драганов: Българският турист е все по-активен, но не винаги почива в хотелите
Минната общност отбеляза деня на миньора с акцент върху бъдещето на индустрията
Умният PR не е рекламен - той е целенасочен