Красимир Белчев, Kaufland България: За гарантирано качество всяка стока преминава многостепенен качествен контрол по цялата верига
Красимир Белчев е експерт „Договорно производство“ в Kaufland България. Неговата роля е уникална за структурата на ритейлъра, защото отговаря директно за земеделските производители, с които си партнира по програмата за договорно изкупуване. Той е експертът на терен в целия производствен и търговски процес.
Красимир Белчев е участник в първата дискусионна тема ,,Храни и напитки - трансформация и адаптация“ на VI годишен форум ,,Отговорно производство и търговия“ на Мениджър.
- Как се развива програмата за договорно изкупуване на Kaufland България - разширявате ли обхвата и какви са основните предизвикателства, които срещате?
- Програмата за договорно изкупуване на Kaufland България се разширява всяка година, добавяйки нови производители към нея. През 2019 г. стартирахме с 15 производители, към днешна дата те са двойно повече – планираме 30 производители за 2024 г.
За да бъде сключен договор за производство с даден производител, той трябва да има международно признати сертификати за добри селскостопански практики, гарантиращи производството на чиста от пестициди продукция с високо качество.
- Наблюдаваме две тенденции - ограничено потребление и същевременно все по-високи изисквания на потребителите. Как отговаряте на колебанието в клиентите - дали да се насочат към по-евтини алтернативи, или да търсят само премиум продукти с гаранция за качество?
- Стратегията на Kaufland България винаги е била насочена към удовлетворяване на очакванията на нашите многобройни клиенти. Затова в асортимента ни от плодове и зеленчуци могат да се намери огромно разнообразие от над 200 свежи предложения всеки ден. При нас всички пресни плодове и зеленчуци отговарят на множество безкомпромисни изисквания за високо качество – от типичните сезонни плодове и зеленчуци, до екзотиката. За да се гарантира високото качество на предлагания от нас асортимент, всяка стока преминава многостепенен качествен контрол по цялата верига – от полето, до рафта, включително и множество допълнителни лабораторни тестове и анализи. Знаете, че ние сме единственият ритейлър, който сертифицира качеството си чрез международни сертификати – за да дадем допълнително уверение на клиентите си, че получават точно това качество, което очакват. За миналата година компанията ни е инвестирала над 1 млн. лв. в качествен контрол, като само през м. февруари 2024 г. са извършени над 2000 проверки за качество в различните продуктови групи. Тези числа говорят сами.
- Какво бихте казали на малките и средни по размер производители, които се оплакват, че им е трудно да пробият в големите ритейл вериги?
- Kaufland България не дели производителите на „малки“ и „големи“. Работим успешно, както с производители с 10 дка обработваема площ, така и с производители с 5000 дка. Имаме ясно определени изисквания за доставка на пресни плодове и зеленчуци и всеки производител, който може да ги покрие, е добре дошъл при нас.
- Какви са ценовите сценарии, по които работите в търговските преговори с производителите към днешна дата и каква е прогнозата ви за цените на хранителните продукти у нас?
- Цените при доставка на пресни плодове и зеленчуци се договарят на седмична база според пазарните условия към конкретния момент. Пряко влияние на цената на плодове и зеленчуци оказват редица фактори като: климатични условия, сезонност на продукта, дали е внос или българско производство, регионалност на производство плюс всички икономически и съществени фактори за пазара и др. Пазарът на плодове и зеленчуци е изключително динамичен и не би могло да се даде дългосрочна прогноза за цени.
***
VI годишен форум ,,Отговорно производство и търговия“ ще се проведе на 28 март от 9.30 часа в Capital Fort. Направете своята регистрация за присъствие в залата тук.
Ексклузивен партньор: Kaufland.
С подкрепата на: Нестле България.
Имиджов партньор: ЕКО ПАРТНЪРС БЪЛГАРИЯ АД.
Институционални партньори: БСК, Сдружение ,,Храни и напитки България“, ИАНМСП, Френско-Българска търговска и индустриална камара; Нидерландско-Българска бизнес асоциация; Българска търговско-промишлена палата; Германо-Българска индустриално-търговска камара.
Медийни партньори: БНТ, dir.bg, AGROTV.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.