Никола Илчев: Онлайн търговията ще заема все повече място в живота на хората

Никола Илчев: Онлайн търговията ще заема все повече място в живота на хората

Никола Илчев: Онлайн търговията ще заема все повече място в живота на хората

Никола Илчев е основател и главен ръководител на eCommerce Academy. Той е в основата на 2 бизнес книги, изключително богат на съдържание YouTube канал, аудио подкаст канал, единствения в България нишов конкурс за онлайн търговци и някои от най-добрите събития за електронна търговия, сред които е Balkan eCommerce Summit.

Никола Илчев е модератор на дискусията на панел 2 ,,E-commerce - стойност на всяка цена“ на предстоящия VI годишен форум ,,Отговорно производство и търговия“ на списание ,,Мениджър“, който ще се проведе на 28 март в Capital Fort.

- Какво е бъдещето на електронната търговия? Все по-трудно е да си представим успешен бизнес модел без успешна дигитална платформа за търговия?

- Определено бизнес развитието на всяка компания ще е свързано с нейното правилно позициониране в дигиталната среда и различните форми на предлагане на стоки или услуги в Интернет. Онлайн търговията ще заема все повече място в живота на хората, тъй като тя предлага незаменимото удобство да намерим всяка стока с най-подходящите за нас характеристики в рамките само на няколко минути и то, използвайки мобилен телефон или компютър. Ако един бизнес иска да е успешен, то той категорично трябва да направи така, че неговата стока да е добре представена онлайн, да е лесна за откриване, на атрактивна цена и естествено удобна за доставка по предпочитаните от потребителите начини.

- Кои, според Вас, са императивните тенденции в електронната търговия днес, като имаме предвид нарастващата глобална конкуренция, все по-високите потребителски предпочитания и технологичните иновации, свързани с AI?

Като основна тенденция в електронната търговия наблюдаваме стремежът на бизнесите да продават на повече международни пазари. Веднъж разработен добре на локалния пазар, един бизнес обезателно трябва да разработи стратегия за международна експанзия, тъй като вече не говорим само за локална конкуренция, а за глобална такава. Виждаме огромно разрастване и на маркетплейс платформите, които се стремят да предлагат все повече стоки, на все повече нови пазари. Това идва и в отговор на все по-високите потребителски очаквания за разнообразие на стоките в дадена платформа, в която те са свикнали да пазаруват и на която имат доверие.

- Как електронната търговия може да подобри конкурентоспособността и икономическия растеж на България? Единствено с разликите в мащаба ли можем да си обясним известното забавяне в експанзията на наши е-търговци както в страната, така и зад граница?

- България има своето уникално географско разположение, което превръща българските търговци в много конкурентоспособни на голяма част от Европейските пазари. Вече не са малко примерите на компании, доставящи своите стоки в цяла Европа, както през популярни маркетплейс платформи, така и чрез собствени онлайн магазини. Разположението ни в сърцето на Балканите, качеството на продуктите ни и добре развитите логистични услуги ни дават още едно много силно конкурентно предимство.

- Какво е значението на ценовата стратегия за успеха на електронните магазини в България? И каква е връзката между цената на стоката и нейната стойност за потребителя в онлайн средата конкретно в наши условия?

- Както добре знаем, България е ценово ориентиран пазар и тук ценовата стратегия, която даден бизнес прилага, е от ключово значение за неговия успех. Това важи с още по-голяма сила за онлайн продажбите, тъй като в Интернет всеки потребител може много лесно да направи сравнение на цените на сходни продукти. Много бизнеси разбират това погрешно и се вкарват в капана на вечните отстъпки, като това ги превръща в дестинация за потребители, които непрекъснато търсят промоции. За да избягат от подобна ситуация, най-добре би било бизнесът да има развита програма за лоялност, като по този начин предоставя добри цени, но само на потребители, които се превърнат в постоянни купувачи.

***

VI годишен форум ,,Отговорно производство и търговия“ ще се проведе на 28 март от 9.30 часа в Capital Fort. Направете своята регистрация за присъствие в залата тук

Ексклузивен партньор: Kaufland.

С подкрепата на: Нестле България,

Имиджов партньор: ЕКО ПАРТНЪРС БЪЛГАРИЯ АД.

Институционални партньори: БСК, Сдружение ,,Храни и напитки България“, ИАНМСП, Френско-Българска търговска и индустриална камара; Нидерландско-Българска бизнес асоциация; Българска търговско-промишлена палата; Германо-Българска индустриално-търговска камара.

Медийни партньори: БНТ, dir.bg, AGROTV.

Коментари
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ