Топ 20 марки в България

Топ 20 марки в България

Топ 20 марки в България

Най-силната марка в България е световната интернет търсачка Google, а националната телевизия bTV продължава да бъде лидер сред българските брандове. Това показа резултатът от независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на световната организация Superbrands. Проучването се провежда за пети пореден път у нас, по повод на новото издание на промоционалната програма Superbrands Bulgaria 2017/2018.

В престижната класация Топ 20 попадат още три български марки – Нова телевизия, HAPPY Bar & Grill и минералната вода „Девин“. За първи път в нея влизат два международни бранда  -Кауфланд и Samsung.

Някои от досегашните лидери по категории и сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика - Mercedes-Benz измества BMWот първото място при автомобилите, Банка ДСК застава начело в банковия сектор, а Мтел отстрани VIVACOM от челната позиция в категорията „Телекомуникации“.

За първи път в проучването на Superbrands, „БУЛСТРАД ВИЕНА ИНШУРЪНС ГРУП“ е на лидерското място в застрахователния сегмент, Lindt измества Milka в категорията „Шоколадови и захарни изделия“, а родната марка чай „Биопрограма“ е предпочитана от българския потребител в този сегмент.

Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите. Членовете на Борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти.

Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е водещият Институт за пазарни проучвания GfK Bulgaria.

В процеса на оценяване експертите и потребителите се ръководят от дефиницията и критериите на световната организация за Superbrands:

Superbrands е марка, която е изградила отлична репутация в своя сектор и предлага значителни материални и емоционални предимства пред конкурентите. Тези преимущества, съзнателно или несъзнателно, признават потребителите и искат да ги притежават. Superbrands трябва да демонстрира:

  • Качество: Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?
  • Надеждност: Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли висок стандарт на продуктите или услугите?
  • Различие: Добре ли е позната марката в своя сектор? Успешно ли се разграничава от конкурентите си? Притежава ли индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?

Глобалната организация Superbrands предоставя правото на квалифицираните марки да участват в официалната публикация за България за 2017/2018 г., както и да използват специалния символ на Superbrands в своите маркетингови комуникации, за да демонстрират сред потребителите и партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.

Участието в промоционалната програма Superbrands е само по покана на организацията.

Номинираните марки бяха позиционирани за оценяване по сектори в 27 категории от потребителския сегмент на българския пазар, посочват от Superbrands.

Вижте топ 20 марките в България

МАРКА

КАТЕГОРИЯ - СЕКТОР

1

GOOGLE

Интернет

2

ADIDAS

Облекло и обувки

3

FACEBOOK

Интернет

4

COCA-COLA

Напитки – безалкохолни

5

BTV

Медии – телевизия и радио

6

ARIEL

Стоки за бита

7

NIKE

Облекло и обувки

8

НОВА ТЕЛЕВИЗИЯ

Медии – телевизия и радио

9

OMV

Търговия с горива

10

NESCAFÉ

Напитки – кафе и чай

11

APPLE

Технологии

12

MERCEDES-BENZ

Автомобили

13

SAMSUNG

Технологии

14

HAPPY BAR & GRILL

Ресторанти и кафенета

15

ДЕВИН

Напитки - безалкохолни

16

BMW

Автомобили

17

КАУФЛАНД

Търговски вериги и центрове

18

HEINEKEN

Напитки - бира

19

BOSCH

Електродомакински уреди

20

AUDI

Автомобили

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ