Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Топ 20 марки в България
Най-силната марка в България е световната интернет търсачка Google, а националната телевизия bTV продължава да бъде лидер сред българските брандове. Това показа резултатът от независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на световната организация Superbrands. Проучването се провежда за пети пореден път у нас, по повод на новото издание на промоционалната програма Superbrands Bulgaria 2017/2018.
В престижната класация Топ 20 попадат още три български марки – Нова телевизия, HAPPY Bar & Grill и минералната вода „Девин“. За първи път в нея влизат два международни бранда -Кауфланд и Samsung.
Някои от досегашните лидери по категории и сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика - Mercedes-Benz измества BMWот първото място при автомобилите, Банка ДСК застава начело в банковия сектор, а Мтел отстрани VIVACOM от челната позиция в категорията „Телекомуникации“.
За първи път в проучването на Superbrands, „БУЛСТРАД ВИЕНА ИНШУРЪНС ГРУП“ е на лидерското място в застрахователния сегмент, Lindt измества Milka в категорията „Шоколадови и захарни изделия“, а родната марка чай „Биопрограма“ е предпочитана от българския потребител в този сегмент.
Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите. Членовете на Борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти.
Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е водещият Институт за пазарни проучвания GfK Bulgaria.
В процеса на оценяване експертите и потребителите се ръководят от дефиницията и критериите на световната организация за Superbrands:
Superbrands е марка, която е изградила отлична репутация в своя сектор и предлага значителни материални и емоционални предимства пред конкурентите. Тези преимущества, съзнателно или несъзнателно, признават потребителите и искат да ги притежават. Superbrands трябва да демонстрира:
- Качество: Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?
- Надеждност: Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли висок стандарт на продуктите или услугите?
- Различие: Добре ли е позната марката в своя сектор? Успешно ли се разграничава от конкурентите си? Притежава ли индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?
Глобалната организация Superbrands предоставя правото на квалифицираните марки да участват в официалната публикация за България за 2017/2018 г., както и да използват специалния символ на Superbrands в своите маркетингови комуникации, за да демонстрират сред потребителите и партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.
Участието в промоционалната програма Superbrands е само по покана на организацията.
Номинираните марки бяха позиционирани за оценяване по сектори в 27 категории от потребителския сегмент на българския пазар, посочват от Superbrands.
Вижте топ 20 марките в България
МАРКА |
КАТЕГОРИЯ - СЕКТОР |
|
1 |
|
Интернет |
2 |
ADIDAS |
Облекло и обувки |
3 |
|
Интернет |
4 |
COCA-COLA |
Напитки – безалкохолни |
5 |
BTV |
Медии – телевизия и радио |
6 |
ARIEL |
Стоки за бита |
7 |
NIKE |
Облекло и обувки |
8 |
НОВА ТЕЛЕВИЗИЯ |
Медии – телевизия и радио |
9 |
OMV |
Търговия с горива |
10 |
NESCAFÉ |
Напитки – кафе и чай |
11 |
APPLE |
Технологии |
12 |
MERCEDES-BENZ |
Автомобили |
13 |
SAMSUNG |
Технологии |
14 |
HAPPY BAR & GRILL |
Ресторанти и кафенета |
15 |
ДЕВИН |
Напитки - безалкохолни |
16 |
BMW |
Автомобили |
17 |
КАУФЛАНД |
Търговски вериги и центрове |
18 |
HEINEKEN |
Напитки - бира |
19 |
BOSCH |
Електродомакински уреди |
20 |
AUDI |
Автомобили |
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.